Nå synes jeg det går litt langt, mtp. stakkars Fredriksen. Han virker som en drittsekk, men han kan da få slippe skatten? Tross alt må han ha noe å leve av han også.
Forresten helt konge tittel. Noe jeg kunne hørt fra noen fjortiser som akkurat har blitt "politisk aktive". Festlig.
En tanke som streifet meg. Hvis jeg var rik … da kunne jeg jo faktisk drite i å bekymre meg for slike ting som skatt. Klart, det blir mer å betale om du tjener mer, men når vi snakker på nivået til John Fredriksen McDuck, er jo ikke dette noe reelt problem.
Greit nok at man ikke trenger å være helt som Olav Thon – det er nok få som klarer å være så lite opptatt av luksus med så tykk lommebok som han. Men tenk på hvor godt rykte du kan få ved å donere noen mill. (fra eller til) til veldedige formål. Fredriksen kunne jo gitt bort en masse penger til slike ting, betalt (ordentlig) skatt og fortsatt hatt nok i pengebingen sin. Tenk på dét: nasjonalhelt og styrtrik. Selvsagt er det jo bedre å sikre seg enda litt mer penger, som han sikkert ikke merker forskjell på en gang, og bli sett på som en idiot … av oppegående folk.