Noe sånt har Albert Heijn i Nederland,
Albert - De bezorgservice van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall
Jeg lagde et fult fungerende opplegg for dette for mange år siden, og vi ordnet også med bestilling fra utlandet og videresending her, men hvem har vel lyst å handle på nettet når det tilkommer kr. 100 i transport hver gang? Billigere å sende varene fra Hong Kong
Lesson learnt fra det prosjektet var nok at det ville fungere hvis folk ikke bestiller ett-og-ett produkt.
Når det gjelder mat-relaterte ideer så har jeg tenkt på noe som kan være interessant (som ville fungert ved at alle som deltar som consumer også legger inn content og holder det oppdatert); mulighet å koble den inn mot oppskrift-sider er det også.
Har ikke helt funnet ut av inntjeningsmodellen. Men hvis det er noen som kunne tenkt seg være med på dette, så kunne jeg godt tenkt meg å donere ideen til et WF2012 prosjekt. Selve ideen er nok ikke så veldig stort, men inneholdet er det, samt at det må struktureres litt.
Off-topic: Ellers er det vel kanskje skriften på veggen vi ser. Jesus skrev nok i sanden for å vinne litt betenkningstid