metallian
Medlem
Jeg ble om mulig enda mer nysgjerrig. Hvilke områder har de ikke monopol på i norge?
Det er din påstand, så bevisførselen ligger hos deg
Men jeg kan for ordens skyld nevne f.eks klær,mat,bolig,bil.....
Jeg ble om mulig enda mer nysgjerrig. Hvilke områder har de ikke monopol på i norge?
Nå ble jeg nysgjerrig-hvilke områder har staten monopol på i Norge?
Grunnskole, vgs, universitet og høyskoler.
Alkohol.
Sykehus.
Eldrehjem.
Gambling.
Det enkleste hadde vel, først som sist, vært å opprette dagligvarekjeden "StatMat" og deretter forby alle andre dagligvarekjeder i tillegg til å pålegge banker å sperre for matvarehandel med kort i andre land innenfor europa.
Trenger jo ikke akkurat være klara klok for å se tegningene i sanden her.
Alkohol.
Sykehus.
Eldrehjem.
Gambling.
Hvis du eller dine foreldre har tjukk lommebok kan du kjøpe deg f.eks. plass på en skole. Men for resten som ikke har tjukk lommebok må man ta til takke med den tjenesten staten tilbyr.
Hvis du eller dine foreldre har tjukk lommebok kan du kjøpe deg f.eks. plass på en skole. Men for resten som ikke har tjukk lommebok må man ta til takke med den tjenesten staten tilbyr.
Å herregud! Bare punchingen og oppdateringen av prisene kommer til å koste skattebetalerne MILLIONER! Her snakker vi ikke billige indere, men nylig omskolerte, statlige ansatte med tariffavtale og årelang ansenitet - og ditto ineffektivitet. Dette er smertefullt å tenke på.
Jeg vet dette "EDB" og "internett"-greiene er litt komplisert, men jeg tror det er noe som kommer til å bli stort altså.
Så noen nylig omskolerte statlige ansatte med tariffavtaler og årelang ansinitet trenger man faktisk ikke.
Alkohol.
Sykehus.
Eldrehjem.
Gambling.
Det står deg fritt å komme med forslag, men dette tror jeg egentlig ikke er et forslag men heller SP politikk som Forbrukerrådet er blitt bedt om å iverksette. Virker liksom litt mer tilforlatelig når Forbrukerrådet fremstår som drivkraften.Omtrent det pleb sa... men i tillegg - legg merke til at det er forbrukerrådet som foreslår dette, ikke regjeringen. Hvem som helst av oss står faktisk akkurat like fritt som forbrukerrådet til å komme med hva vi vil av slike forslag.