Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Starter nye nettaviser, søker partnere

Liridon

Medlem
20. desember startet jeg og noen kompiser et sportsnettside. I løpet av 10 måneder har vi klart å bli den største sportsavisen på albansk. I dag tjener vi ca. 250 - 300 Euro i måneden på nettsiden. Vi fikk en enorm vekst de første månedene, og vi er i stadig vekst. I skrivende stund har vi ca. 8162 LIKE på vår Facebook-side.

Jeg klarer derimot ikke å ligge på latsiden, og har flere nye prosjekter på gang:
- Nettavis
- Kjendisnettside
- Spillnettside

Jeg trenger samarbeidspartnere til alle disse tre prosjektene. Dere kan kontakte meg ved å sende PM. Grunnen til at jeg søker partnere er først og fremst finansiering, men også det å ha en partner som man kan diskutere med er svært viktig for meg. Dette er min erfaring fra tidligere prosjekter.
 

picxx

Well-Known Member
Det er jo litt bekymrende at den største sportsavisen i Republika e Shqipërisë ikke har mer enn 250euro i mnd. i inntjening (omsetning, ikke profitt?).
Har du en forretningsplan klar som du kan presentere til evt. intressenter?
 

Liridon

Medlem
Det er jo litt bekymrende at den største sportsavisen i Republika e Shqipërisë ikke har mer enn 250euro i mnd. i inntjening (omsetning, ikke profitt?).
Har du en forretningsplan klar som du kan presentere til evt. intressenter?

Vi har mellom 400 - 500 Euro i inntekter hver måned. Overskuddet er derimot på rundt 250 - 300 Euro i måneden.
 

hansson

Langveisfarende
Dere trenger som nevnt i et tidligere innlegg en samarbeidspartner som kan selge reklame og utvikle forretningssiden av nettstedet. 5000 unike om dagen er det mer potensial i enn dere har greid å få ut av det, slik Picxx er inne på. 300 euro i måneden greier til og med lille frilansinfo.no med sine 300-400 unike om dagen å generere uten at jeg prøver å selge annonser en gang. Sammenligningen er ikke så rettferdig, men dere bør klare bedre på det/de nettstedene dere har før dere går videre med noe nytt. Overskudd fra dette bruker dere så til å utvikle nye nettsteder. Er det ingen store annonsører i Albania som er interessert i produktene deres? Hva med å være med i stallen til et annonsebyrå?
 

Erlend

Medlem
Jeg tror det er litt vanskelig å finne albanere her inne på forumet. Hva med albanske forum, finnes det ingen lignende forum der?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg tror det er litt vanskelig å finne albanere her inne på forumet. Hva med albanske forum, finnes det ingen lignende forum der?

Nå er han vel på jakt etter forretningspartnere, ikke albanere!?!

Jeg trenger samarbeidspartnere til alle disse tre prosjektene. Dere kan kontakte meg ved å sende PM. Grunnen til at jeg søker partnere er først og fremst finansiering, men også det å ha en partner som man kan diskutere med er svært viktig for meg. Dette er min erfaring fra tidligere prosjekter.

Hva er finansieringsbehovet/kapitalbehovet? Slik jeg forstår deg ønsker du en aktiv partner. Hvilke kompetanseområder ønsker du at denne har? Geografisk plassering vesentlig?
 

Liridon

Medlem
Dere trenger som nevnt i et tidligere innlegg en samarbeidspartner som kan selge reklame og utvikle forretningssiden av nettstedet. 5000 unike om dagen er det mer potensial i enn dere har greid å få ut av det, slik Picxx er inne på. 300 euro i måneden greier til og med lille frilansinfo.no med sine 300-400 unike om dagen å generere uten at jeg prøver å selge annonser en gang. Sammenligningen er ikke så rettferdig, men dere bør klare bedre på det/de nettstedene dere har før dere går videre med noe nytt. Overskudd fra dette bruker dere så til å utvikle nye nettsteder. Er det ingen store annonsører i Albania som er interessert i produktene deres? Hva med å være med i stallen til et annonsebyrå?

Den tidligere tråden gjelder et annet prosjekt. Jeg er fullstendig enig i at vi ikke har klart å utnytte potensialet som ligger i det prosjektet. Som du selv sier, så ligger det stort potensial der, noe vi er klar over. Det er også grunnen til at vi har fått et bud på 20.000,- Euro for nettsiden.

Vi holder hvert prosjekt adskilt fra hverandre, og vi bruker ikke overskuddet fra et prosjekt til å finansiere et annet. Vi har aldri vært inne på den tanken. Her er det snakk om nye prosjekter.
 

Liridon

Medlem
Hva er finansieringsbehovet/kapitalbehovet? Slik jeg forstår deg ønsker du en aktiv partner. Hvilke kompetanseområder ønsker du at denne har? Geografisk plassering vesentlig?

- Utgiftene for nettstedene strekker seg til domene, hosting og annonsering. Nå det gjelder nettavisene, så følger det med kostnader knyttet til utbetaling av lønn til journalistene. Inntektene skal hovedsakelig komme fra affiliateprogrammer.

- Beslutninger rundt budsjettet tar vi sammen. Ellers er tanken er at jeg tar meg av de praktiske tingene. Arbeidsmengden for en ny partner blir dermed minimal. Det er slik vi gjør det i blant annet BotaSport, hvor jeg nå er deleier sammen med fire andre nordmenn.

-Når det gjelder finansieringsbehovet, så har jeg satt opp cirka tall:

Kjendisnettside: 6.000 - 8.000 Euro

Nettavis: 10.000 - 15.000 Euro

(Når det gjelder BotaSport, så startet vi med 5.000 Euro i egenkapital.)
 
Sist redigert:

Liridon

Medlem
Hvis noen ønsker referanser fra mine tidligere- og nåværende samarbeidspartnere, så er det fullt mulig. :)
 

picxx

Well-Known Member
Vi holder hvert prosjekt adskilt fra hverandre, og vi bruker ikke overskuddet fra et prosjekt til å finansiere et annet. Vi har aldri vært inne på den tanken. Her er det snakk om nye prosjekter.

woot, woot! :p
Hvordan kan du forvente at andre ønsker å investere i et prosjekt du selv ikke engang spøtter inn penger i, selv om du tydeligvis kunne gjort det?

Ideene her er nesten på lik linje med en "ny youtube" eller "ny facebook" (altså ganske vanlige), så uten at du har noe ekstraordinert ved disse prosjektene tror jeg faktisk ikke du vil få så fryktelig mange henvendelser.
Men, lykke til :)
 

Liridon

Medlem
woot, woot! :p
Hvordan kan du forvente at andre ønsker å investere i et prosjekt du selv ikke engang spøtter inn penger i, selv om du tydeligvis kunne gjort det?

Selvfølgelig vil jeg bidra med penger i prosjektet. Det har jeg alltid gjort, og det vil jeg alltid gjøre. Eneste grunnen til at jeg ser etter en partner er at jeg har behov for kapital. Disse prosjektene vil derimot settes i livet uansett om jeg får henvendelser eller ikke. ;)
 

Msites Ltd

Livsnyter
- Utgiftene for nettstedene strekker seg til domene, hosting og annonsering. Nå det gjelder nettavisene, så følger det med kostnader knyttet til utbetaling av lønn til journalistene. Inntektene skal hovedsakelig komme fra affiliateprogrammer.

- Beslutninger rundt budsjettet tar vi sammen. Ellers er tanken er at jeg tar meg av de praktiske tingene. Arbeidsmengden for en ny partner blir dermed minimal. Det er slik vi gjør det i blant annet BotaSport, hvor jeg nå er deleier sammen med fire andre nordmenn.

-Når det gjelder finansieringsbehovet, så har jeg satt opp cirka tall:

Kjendisnettside: 6.000 - 8.000 Euro

Nettavis: 10.000 - 15.000 Euro

(Når det gjelder BotaSport, så startet vi med 5.000 Euro i egenkapital.)

Jeg synes du vakler litt her, ellers er det jeg som ikke forstår noe. I ditt første innlegg er du på jakt etter en aktiv partner som du blant annet kan sparre med. Og, nå er du plutselig bare på jakt etter en ren investor rett og slett. Men, uten å ha en plan for å få inn kroner!?!

Er dere virkelig 5 eiere av Botasport som skal dele på 250€ x12 - ikke rare avkastningen!

Har du en forretningsplan å legge frem?
 
Topp