Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Største forumene i Norge

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Ehh...joda, mange medlemmer, men jeg sjekket de øverste forumene som er listet der og forumet med mest aktivitet skal visstnok ha 458872 innlegg og 2000+ brukere. Hvorfor er det da bare ca 150 tråder med totalt litt over 5600 svar? Her må det være noe muffens. Mange av de andre forumene der har også massevis av medlemmer og det ene har f.eks 66964 innlegg i følge statistikken på hovedsiden, men bare 70 når man legger sammen.

Noen som prøver å pynte voldsomt på statistikken her?

Vil tro forumet har flere deler som er kun er synlige for medlemmer om du ikke får tallene til å stemme... På samme måte som her på WF.
 

KBleivik

Banned
Mitt eget engelskspråklige forum [ForumNorway.com] har snart 67 000 medlemmer. Daglig bannes spammere og medlemmer / boter som bare registrerer seg uten å logge inn (et godt tegn på en Bot) slettes fra tid til annen.

Det kan vel ikke sies å være et forum, siden jeg er den eneste som poster der, men mange leser tydeligvis poster. Alle poster er "stickies" for at de da ikke vil drukne i spam. Forumet redigeres meget strengt, strenger enn noe forum jeg kjenner til, først og fremst av ressurs og profisjonalitets hensyn. Hovedregel: Det som ikke er tillatt, er forbudt og resulterer i at posten slettes og i verste fall bannes medlemet.

Hovedmotivet er ikke å lage en blogget chat, med stadige oppgulp. Hovedhensikten er å skape et profesjonelt forum med minimalistisk innhold. Motto, gjør det enkelt, så enkelt som mulig, men ikke enklere.

Ser nå at det er en ny spam post som må slettes og bruker bannes via .htaccess. (Så om noen ønsker en svarteliste - sikkert en del proxy servere på den listen - kan de få den ved å kontakte meg). I perioder når vi er på ferie, hvitelistes forumet. Det vil si at bare godkjente IP'er kommer gjennom.

Jeg har også et annet relativt nytt og lite forum [oopschool.com/phpBB3/] beregnet på C++Builder og Assembly. Det vil kan hende komme noe om Python og web utvikling med Python og Django der. Dette forumet er mye mer utsatt for spam, men det er uhyre lett å administrere spam, noen museklikk så er bruker bannet og samtlige poster slettet. (Dagens reklame får være at jeg var lærer på Økonomisk gymnas i Haugesund med topp resultater 4.10 i gjennomsnitt i sosialøkonomi som beste. Jeg har holdt foredrag for hovedfagsstudenter i mattematikk på matematisk institutt på Blindern).

Et meget minimalistisk niche forum foreløpig.
 
Sist redigert:

Nutz

Med lem
92 poster fordelt på 67 000 medlemmer?
Seriøst? :D
Hvordan har du klart å demotivere så mange til å poste? :eek:
 

KBleivik

Banned
  1. Sletter all spam og meningsløse kommentarer.
  2. It erfaring fra Norges Banks forsknigsavdeling, sier kanskje sitt.
  3. Får jo en svart liste med Ip'er på mine to forum Interessant tema i seg selv.
Det er også en marginal arbeidsoppgave, men en fin måte å lære CMS på.
 

Nutz

Med lem
Kina er garantert ute etter folk med din kapasitet!:D

Er det ikke mulig å finne noen blant de 67000 til å poste noe relevant og matnyttig?
 

KBleivik

Banned
Kan hende er der 10 - 20 potensielle kunder i den databasen som vokser med rekordfart. Virker som det er boter som registrerer seg.

Der er mindre aktivitet på Python / C++ / Assembly forumet, men der er det så mye spam at jeg nå kun gir lese adgang til besøkende og medlemmer.

Lurer på om de som gidder spamme forum vet hvor lett det er å banne dem og slette alle deres poster. De er kanskje heller ikke klar over at de kan ødelegge for seriøse brukere.

Undervurder ikke markedene i Øst. Selger du en ostehøvel med 1 krones fortjeneste til hver kineser har du gjort det.
 
Sist redigert:

adeneo

Medlem
kammeret.no - Norges største forum for jakt og våpen generelt
bueforum.no - Norges største forum for pil og bue
baatplassen.no - Norges største forum for båt
havgapet.com - Norges nest største forum for båt
stp-norway.com - Skipsfart
tidssonen.no - Norges største forum for klokker
gitarnorge.no - Norges største forum for gitar
avforum.no - Audio & Video
pirate4x4.no - Norges største forum for firehjulstrekkere
radiostyrt.no - Norges største forum for radiostyrte dingser
dykkesiden.no - Norges største forum for dykking
golfsnakk.no - Golf
 
Topp