Spamalert

holte

Medlem
Så nylig en spamkommentar innen psykiatri som var full av lenker og åpenbart ikke var her for å debattere, men drive reklame. Jeg mener den var her to ganger og ble først slettet for så å dukke opp igjen og bli slettet på ny. Vet at Bjørnar var innom og kommenterte, men husker ikke helt hva han skrev, men også han oppfattet det som spam/snikreklame, om jeg ikke tar feil. Så det var bra Tonny tok affære. Den/de ble i hvetfall raskt fjernet.

Men hvis dere ser på siden av forumet, på den delen som heter profilstatuser så synes det å være en ny metode for snikreklame. Det er nye profiler uten innlegg, og av folk som åpenbart er kjent med denne typen forum. Hele poenget med å opprette profilen synes å være å opprette en profilstatus med lenker, og de blir stående som om de skulle ha betalt for reklameplass.

Tviler på at Tonny synes at dette er greit, men han har i såfall ikke sett det.

Akkurat nå er det fem profilstatuser der, men jeg tror det er noen til nedover som ikke er synlig

Om dette er spamming/snikreklame og de slettes, så slett også denne posten så ikke andre får samme ideer.

Se også på nyeste medlemmer: ChayaTownsend har ingen innlegg, men på "Om" står det en masse om blackjack og poker. Tror det finnes flere slike nye profiler.

Ville bare nevne det

Sist redigert:

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg sjekker jevnlig for spammy kommentarer og sletter slike, men dette var absolutt nyttig å vite.

holte

Medlem
At de gidder, det er ikke noe å tjene på slik linkspamming lenger.

Det er ikke sikkert det er spamlenkene som er målet, men kanskje en irritert forumledelse?

Det har kommet minst to nye slike "nye medlemmer" siden jeg postet dette.

Oliviasmithhh fra USA har på profilen, om seg selv, to lenker til noe som kalles flightterminaldesk.
massagelondon med lenke til massasje i London.

Jeg hadde en betalt epostadresse for noen år siden og på tross av at jeg betalte årlig kontigent og ikke opplyste om epostadressen min noe sted på nett så fikk jeg unaturlig mye spam. Men jeg kunne betale ekstra for å unngå dette... Personlig tror jeg det var lagt opp til å tjene ekstra på tilleggstjenester. Jeg ordnet i hvert fall mitt eget epost system og får svært lite spam.

Kan det være noe slikt med Xenforo? Ved ett søk finner jeg at du riktignok kan kjøpe en tjeneste slik at du unngår registreringsspam.
https://xenforo.com/community/resources/signup-abuse-detection-and-blocking.6812/

Jeg skal ikke påstå at Xenforo driver slik, men slikt skjer og det er jo litt rart at folk fra USA og England finner dette forumet, og med lenker som stort sett ikke angår oss.

Sist redigert:
Topp