Mr Vest
Sjefen over alle sjefer!
Hei.
Jeg sitter nå med en laptop som var kjøpt i Februar 2009. Desverre endte Windows opp med og gi meg en feilmelding på at harddisken var ødelagt, og at jeg så fort som mulig måtte ta backup. Jeg tok da kontakt med Western Digital (produsent av harddisk) for og finne ut hva som gjorde at Windows gav meg denne meldingen. Alt Western Digital faktisk skrev til meg var at harddisken måtte byttes fordi den desverre sang på sitt siste vers.
Vel... Jeg forsøkte å fylle ut Western Digital sitt skjema for bytte av harddisk hvor det nå viste seg at jeg ikke kan bytte harddisken hos dem, fordi harddisken fulgte med i en bærbar pc produsert av Toshiba.
Jeg gikk da videre til Elkjøp hvor datamaskinen er kjøpt, hvor jeg da til min store overaskelse fikk høre at garantien på 2år ryker dersom jeg bytter harddisk i maskinen selv, noe jeg altså har gjort fordi den gamle plutselig var helt ødelagt. Jeg byttet virkelig harddisk i god tro da jeg på supporttlf fikk høre at jeg kunne bytte harddisk og minne selv uten at dette går ut over min garanti.
Så, nå sitter jeg her med en produsent av harddisken som ikke vil bytte den. Forhandler forteller meg at jeg ikke kan bytte fordi jeg har byttet harddisk i datamaskinen selv. Harddisken sitter forsåvidt lett tilgjengelig under et lokk på undersiden av maskinen, og det står også instruksjoner i datamaskinens brukerveiledning som forteller meg hvordan jeg bytter harddisk.
Er dette Elkjøp som faktisk forsøker og snike seg unna,? eller er det virkelig korrekt at vi ikke kan bytte harddisk og minne på en laptop uten at garantien ryker?
Jeg sitter nå med en laptop som var kjøpt i Februar 2009. Desverre endte Windows opp med og gi meg en feilmelding på at harddisken var ødelagt, og at jeg så fort som mulig måtte ta backup. Jeg tok da kontakt med Western Digital (produsent av harddisk) for og finne ut hva som gjorde at Windows gav meg denne meldingen. Alt Western Digital faktisk skrev til meg var at harddisken måtte byttes fordi den desverre sang på sitt siste vers.
Vel... Jeg forsøkte å fylle ut Western Digital sitt skjema for bytte av harddisk hvor det nå viste seg at jeg ikke kan bytte harddisken hos dem, fordi harddisken fulgte med i en bærbar pc produsert av Toshiba.
Jeg gikk da videre til Elkjøp hvor datamaskinen er kjøpt, hvor jeg da til min store overaskelse fikk høre at garantien på 2år ryker dersom jeg bytter harddisk i maskinen selv, noe jeg altså har gjort fordi den gamle plutselig var helt ødelagt. Jeg byttet virkelig harddisk i god tro da jeg på supporttlf fikk høre at jeg kunne bytte harddisk og minne selv uten at dette går ut over min garanti.
Så, nå sitter jeg her med en produsent av harddisken som ikke vil bytte den. Forhandler forteller meg at jeg ikke kan bytte fordi jeg har byttet harddisk i datamaskinen selv. Harddisken sitter forsåvidt lett tilgjengelig under et lokk på undersiden av maskinen, og det står også instruksjoner i datamaskinens brukerveiledning som forteller meg hvordan jeg bytter harddisk.
Er dette Elkjøp som faktisk forsøker og snike seg unna,? eller er det virkelig korrekt at vi ikke kan bytte harddisk og minne på en laptop uten at garantien ryker?