Ble kontaktet av Social Network Norway i dag, ved Lene Nordby Selnes.
"Hei. Jeg jobber i Facebookbyrået Social Network Norway. Ser dere kjører sponsede innlegg på Facebook, og regner med dere har hatt utbytte av å bruke facebook i deres markedsføring.
Har dere tenkt på å ha en egen mulighet for påmelding til turer på facebook ? Eller en side med all nødvendig informasjon om dere, inkludert kontaktskjema ?
Vi i SNN designer sider, samt promoterer dem på våre egne sider.
I dag har vi ca. 40.000 følgere, så vi synes hos ganske mange.
Kunne det være aktuelt for dere å se på noen av mulighetene vi tilbyr så ta en titt på vår facebookside eller vår webside
Social Network Norway
Jeg er å treffe på mail :
Social Network Norway
Håper å høre fra dere !
Ha en fin dag Lene."
Her sier de ingenting om hvor disse 40 000 følgerne på siden deres kommer fra. Jeg vil tippe at mer enn 95 % er fra utenfor Norge.
Sendte så dette svaret:
"Bare synd at de fleste av de 40 000 er fra India
"
Respons fra Social Network Norway:
"Vi har nok en del nordmenn også
Samt at vi bruker våre kunders sider både i møter med andre og på kursene våre."
Jeg etterspør litt dokumentasjon, og får dette svaret:
"Hvorfor ? Vi vil ha kunder som liker og trenger våre produkter. At vi markedsfører dem i jobben vår er kun en stor bonus ! Våre følgere er fra hele verden - og noen er fra India naturlig nok siden det er der vi har våre designere "
Så NilsF, du har nok helt rett. Ettersom de outsourcer til India/Pakistan, så vil "noen" derifra naturlig nok like siden