Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Social Network Norway mest populær i Pakistan

Erlend

Medlem
Kom over denne siden på Facebook for Social Network Norway med ca. 37 000 "likes". Hvis man går inn på denne lenken så ser man at den mest populære byen er i Pakistan.

For min del, så synes jeg det bare ser dumt ut når man åpenbart ser at de har kjøpt mange likes fra India, Pakistan osv. Hva synes du om denne praksisen, og har du eksempler fra norske selskap som gjør dette?
 

NilsF

Medlem
Alle vet at snart halve Norge er outsourcet til India og Pakistan, så dette er bare helt naturlig!!!
 

Erlend

Medlem
Ble kontaktet av Social Network Norway i dag, ved Lene Nordby Selnes.


"Hei. Jeg jobber i Facebookbyrået Social Network Norway. Ser dere kjører sponsede innlegg på Facebook, og regner med dere har hatt utbytte av å bruke facebook i deres markedsføring.
Har dere tenkt på å ha en egen mulighet for påmelding til turer på facebook ? Eller en side med all nødvendig informasjon om dere, inkludert kontaktskjema ?
Vi i SNN designer sider, samt promoterer dem på våre egne sider.
I dag har vi ca. 40.000 følgere, så vi synes hos ganske mange.
Kunne det være aktuelt for dere å se på noen av mulighetene vi tilbyr så ta en titt på vår facebookside eller vår webside Social Network Norway
Jeg er å treffe på mail : Social Network Norway
Håper å høre fra dere !
Ha en fin dag Lene."


Her sier de ingenting om hvor disse 40 000 følgerne på siden deres kommer fra. Jeg vil tippe at mer enn 95 % er fra utenfor Norge.


Sendte så dette svaret:

"Bare synd at de fleste av de 40 000 er fra India ;)"

Respons fra Social Network Norway:

"Vi har nok en del nordmenn også :) Samt at vi bruker våre kunders sider både i møter med andre og på kursene våre."


Jeg etterspør litt dokumentasjon, og får dette svaret:

"Hvorfor ? Vi vil ha kunder som liker og trenger våre produkter. At vi markedsfører dem i jobben vår er kun en stor bonus ! Våre følgere er fra hele verden - og noen er fra India naturlig nok siden det er der vi har våre designere "

Så NilsF, du har nok helt rett. Ettersom de outsourcer til India/Pakistan, så vil "noen" derifra naturlig nok like siden ;)
 
Social Network Norway

Heisann ! Først og fremst vil jeg si tusen takk til den som tipset meg om dette forumet! At det diskuteres om vi har kjøpt Likere, samt driver "feil" markedsføring uten at vi har noen som helst mulighet til å forklare eller svare liker jeg dårlig.

Jeg har jobbet i Social Network Norway siden oppstarten av firmaet for 2 1/2 år siden, og jeg har brukt all min tid på å bygge opp firmaet.
Som jeg forklarte til Erlend så har vi designere fra Østen til å jobbe for oss. Det er utrolig mye kompetanse disse flotte menneskene sitter med, og jeg blir stadig overrasket over alt de klarer å lage! Social Network Norway har aldri kjøpt likere, og antall norske følgere var mange!

Det at siden Social Network Norway nå er tatt ned skyldes store endringer i firmaet. Tidligere daglige leder tar den med seg ut av firmaet, og vi jobber med navne-endring og opprettelse av ny side. Vårt nye navn er Sosialt Nettverk. Fremdeles arbeider vi tett med våre designere fra Østen - så vår nye side vil nok få en del likere derfra den også. Men det ser jeg absolutt ikke på som en negativ ting.
Det viktigste for meg er at våre kunder får det de har behov for, og at de er fornøyde med vår service til dem. Derfor er jeg også alltid tilgjengelig når de trenger hjelp.
Og når det gjelder kjøp av likere mener jeg det er noe skikkelig tull. Hva skal man vel med likere som ikke aner hva de har likt ??

Har dere spørsmål til meg om firmaet, antallet likes eller andre ting så ta gjerne kontakt.
Og har dere flere meninger om oss vil jeg veldig gjerne høre dem.
Takk igjen til den som tipset meg! Det setter jeg utrolig stor pris på :)
 

Listed

New Member
Ser Erlend er veldig anonym.... Ser ikke noen grunn til at Socoal Network Norway skal bry seg hva han mener. Han kan jo følge med i fortsettelsen så kanskje han endrer mening. Kanskje han har problemer med at andre folk har suksess eller jobb :-D
 

Erlend

Medlem
Registrerte du deg bare for å si det? Who-is informasjon er lett tilgjengelig.
Ser Erlend er veldig anonym.... Ser ikke noen grunn til at Socoal Network Norway skal bry seg hva han mener. Han kan jo følge med i fortsettelsen så kanskje han endrer mening. Kanskje han har problemer med at andre folk har suksess eller jobb :-D
 

Tony J

Alle skal få
Når skal folk forstå at det gjør kun saken mer komisk når man kommer inn med andre brukere, nykommerne, for å backe opp seg. Det beste er at vi nå vet hvem SNN i de nye draktene er. Sosialt Nettverk er de vi skal passe oss for nå da skjønner jeg. :)
 
Hva andre brukere foretar seg har ikke jeg noe med. Og ja - komisk om man kommer inn med andre brukere for å "løfte seg selv".Så det har jeg faktisk aldri gjort - ei heller operert med to kontoer.
SNN og Sosialt Nettverk er nesten de samme ja - bortsett fra ny ledelse. Hvorfor du føler du må passe deg for oss Tony forstår jeg ikke, men det er sikkert ikke meningen heller :)
Om man absolutt ønsker å sverte noen så kjør på. Jeg har alltid spilt med åpne kort - og det planlegger jeg å fortsette med.
Det var vel SNN sitt antall Likes som var temaet ?
 

Tony J

Alle skal få
Det er ganske enkelt. Med 37.000 Likes hadde SNN brorparten av medlemmene fra Pakistan. Med brorparten menes "mesteparten" Da kan man bare anta at mange tusen kommer fra østen. Ingen tror eller vil noen gang tro på at selv om dere opererer med freelancere så vil de igjen ha en smitteeffekt på mange tusen likere. Siden deres hadde også veldig lite aktivitet som kan tyde på at det er kjøpte likes. Dere sier også siden er tatt ned. Noe sier meg at siden er fjernet av Facebook. Og til slutt: Det er aldri nykommere på webforumet som kommer inn og støtter andre dersom det ikke er en selv eller har bedt om støtte. Folk er ikke så dumme som dere bak SSN og Sosialt Nettverk tydeligvis ønsker å tro.
 
Jeg har som sagt jobbet i SNN helt siden firmaet startet opp i 2012. Facebooksiden ble startet av tidligere daglig leder noen måneder før oppstart, og han jobbet også med flere designere for å finne de rette å arbeide videre med.
Jeg har aldri vært vitne til at noen hos SNN har kjøpt Likes, og jeg har aldri gjort det selv.
Jeg fikk tips i går om denne tråden, og logget derfor inn for å svare på påstandene her.
Jeg har ikke bedt noen svare på mitt innlegg, eller gjort noen som helst handling for å få denne diskusjonen til å fortsette.
Jeg påstår absolutt ikke at folk er dumme - jeg forteller bare at jeg IKKE har gjort noe av det dere påstår!!
 

Morph

Svart belte i snoking
Social Network Norway holder til hvor jeg bor, og jeg har alltid stusset litt på disse likerne. Jeg tror dog, etter det jeg har hørt fra andre og tenkt selv, at dette har noe med "gammel" ledelse å gjøre - og sånn sett er nok Lene uskylding her.

Håper dere gjør en solid jobb med dette nye prosjektet, Lene - det trenger denne plassen :) Men styr unna å kjøpe likes osv - det trenger IKKE denne plassen :D
 

TorsteinO

Art Director & grunder
At du ikke vet noe om det trenger jo absolutt ikke å bety at det ikke har skjedd, Lene. Det kan ha vært den tidligere sjefen eller for den saks skyld en annen ansatt som har gjort det, og det er nok overveiende sannsynlig at det er EN eller annen som har kjøpt likes, for den slags mønstre som det der oppstår ikke uten videre.

Og helt ærlig - hvis du jobber/har jobbet med denne typen ting en stund, så tviler jeg sterkt på at du virkelig ikke ser/skjønner det selv.
 
Topp