SMS kontakter - flørteakademi

picxx

WF 09
Hadde akkurat en henvendelse om jeg kunne jobbe for disse som operatør, eller visste om noen som kunne gjøre det.
Man må være 10-12 personer samtidig på chatten og chatte som en vill indianer med fyr i ræva, til 100 kroner timen.
Så ikke bare brukerne som blir utnyttet av disse.

Nutz

Med lem
Tror litt folkeopplysning er på sin plass her. -Men noen er umulig å overbevise, eller riste til vett.
Et det "lettjente" penger å få tak i for folk som er i økonomiske vanskeligheter, eller en ørliten mulighet for å "sjarmere" til seg litt pels på knaggen der det lenge har vært fritt for mus, så vil man ikke høre på fornuft.
Man lar seg bli utnytta.
-Tror de alle vet at det er store muligheter at noen lurer dem.
Hadde gubben her fått litt mus for sine "utlegg", -så hadde han garantert vært fornøyd.
Vi hadde ikke hørt en tøddel om det fra han. -Selv om regningene hopet seg opp, og han hadde ikke "følt" seg som noe offer.

picxx

WF 09
Greit alt dette Nutz. Om mannen velger å bruke pengene sine på sms, på gambling, på drikkevarer eller velger å kaste dem ut vinduet har han sin fulle rett til dette, og all tid kostnadene er opplyst burde han hatt vett nok til selv å begrense dette, så har ingen sympati for mannen i denne artiklen jeg.
Men, det gjør ikke tjenesten og måten de driver på mere etisk riktig for det.

Nutz

Med lem
Er enig i at det er en råtten måte å drive på.
Men dette SMS-markedet er jo pill råttent ellers også, det hele går jo ut på å lure fra unger og relativt dårlig utrusta voksne flest mulig kroner.
Abonnere på ringetoner og bakgrunner til x-antall kroner i uka, -sende inn dyre SMS til nattverter på diverse TV-kanaler på konkurranser som er helt borti natta, for premier ala lipgloss og hårspenner.
Skal det bli en slutt på dette, så er det mobiloperatørene som må få et strikst regelverk.
-Noe som aldri kommer til å skje.

Nutz

Med lem
hehe.. Er egentlig ikke overrasket over svaret ditt Msites.
Tror jeg ikke har sett et innlegg i en tråd fra deg, der noen andre kritiserer en sides tvilsomme praksis, hvor du ikke har forsvart dem. :D
Hva er det med deg og slike tilfeller?

Msites Ltd

Livsnyter
hehe.....en sak har vel alltid to sider. Og, det kan vel være greit å skape litt balanse i diskusjonen.

Nå synes jeg også generelt folk er alt for lite selvkritiske. For som oftest er det brukeren/kjøperen som har vært for sløv i forhold til avtaleinngåelser.

Det er ikke noe annet enn det....

Msites Ltd

Livsnyter
@msites: såvidt jeg skjønner har de endra infoen på sidene nå, og det er først nå etter at VG tok kontakt det blir opplyst om disse "moderatorene". Fram til det har "moderatorene" rett og slett latt som de var virkelige/vanlige kvinnelige brukerprofiler...

Jeg fikk med meg at de endret informasjonen på sidene, men i artikkelen står det sågar dette:

Men slik var beskrivelsen før VG tok kontakt:

«SMS Kontakter driver en Internett-portal som marked for kontaktannonser og som mobil-chat-system med underholdning som formål (...) Til animering i chat-systemet anvender SMS Kontakter verter som fører chat-dialoger til underholdning med brukerne. Vertenes brukerprofil har ingen særskilte kjennetegn. SMS Kontakter formidler gratis forskjellige forslag for telefonkontakt eller chat i form av SMS-meldinger til brukeren.»

Jeg forstår dette slik at de her sier dette er kun underholdning og at vertene ikke har særskilte kjennetegn.
Det står da sågar at dette kun er underholdning!?!

Teksten ligger nok i en sone hvor man kan stille spørsmål om tolkning og formulering.

Skal forøvrig bli spennende å se hva som kommer ut av denne saken.

Når det er sagt så synes jeg jo det er merkelig at det her på forumet, hvor det er mange entreprenører, ofte skal angripes "kollegaer" i bransjen i stedet for å ta diskusjonene uten de konkrete sakene.

Ofte går slike saker som det her på etikk og moral. Hvor langt kan vi tøye strikken i forhold til å tilby tjenester som kanskje vi selv ikke ville brukt?

Knut

Medlem
Dette er vel bare nok ett eksempel på at naiviteten til folk gjør sånne tjenester levedyktige og spesielt når det gjelder sex, erotikk og den store kjærligheten så gjør det mange totalt blinde.
Det er ganske utrolig at noen, vistnok ved sine fulle fem, bruker 5000,- i mnd på en sånn tjeneste? Dette er jo heller ikke første gangen sånne ting har vært omtalt i media.
Jeg synes folk kan takke seg selv i slike saker. Det må være grenser på å være naiv også.

Jeg har ingenting til overs for sånne tjenester, men det må gå an å tenke litt selv også.

picxx

WF 09
Ja, man må tenke selv. Men hva om man er slik satt opp at man ikke klarer å tenke så langt, eller klarer å tenke selv? Trenger man ikke da beskyttelse mot slike "flørteakademier"?

Jo, det kalles overformynderi.

Topp