Jeg skulle hjelpe Oslospeiderne med å gjøre om på noen epostadresser. Da trengte jeg tilgang til cpanel, og av en eller annen merkelig grunn virker ikke passordet lenger.
Og bestilling av nytt passord førte heller ikke fram, så da tok jeg kontakt med Live Chat Support hos Servetheworld, til tross for at jeg også tidligere har opplevd dem som utrolig lite serviceinnstilte.
Her er "hjelpen" jeg fikk - nøyaktig like lite service å få der nåsomfør:
Vent ett øyeblikk for operatør til å svare. Ventetid er beregnet til 6 minutter og 54 sekunder. Du er nummer 2 i køen.
Du snakker nå med 'ServeTheWorld Support'.
ServeTheWorld Support: Hei igjen
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Hei
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Kan du hjelpe meg...?
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Brukernavnet skal være oslospei
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: eller kanskje oslospeid?
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Og passordet VAR ********
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Men det er det ikke lenger, tydeligvis...?
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Og når jeg bestiller nytt passord,kommer det ikke noe i innboksen min
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Så jeg lurer på om en annen adresse står som kontaktmail?
ServeTheWorld Support: Jeg har sendt en mail til eiers kontaktadresse med brukerinformasjon i nå. Hvilken det er kan jeg ikke opplyse om på livechat da eier til enhver tid skal ha oversikt over det.
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Jaha
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Men er det bjrl@oslospeiderne.no?
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: For hit kommer ingenting
ServeTheWorld Support: Se ltit opp
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Men du kan jo opplyse hvis det IKKE er den, vel?
ServeTheWorld Support: Se litt opp
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: På denne står det at vi er eiere: https://www.domeneshop.no/whois.cgi?domainname=oslospeiderne.no
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Men lillomarka@scout.no har vært død i årevis
ServeTheWorld Support: Er dette så vanskelig da? Jeg kan IKKE opplyse om hva denne adressen er da eier til envher tid skal ha oversikt over dette selv. Hvis eier ikke lengre har slik oversikt så må han sende oss en signert fax med kopi av gyldig legitimasjon der det står nevnt en eller flere kontaktadresser som skal gjelde for kontoen.
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Ok, jeg kan gjøre det
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Hvor skal faksen sendes?
ServeTheWorld Support: Til fax nr. 22 22 28 81
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: ok
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: I og med at det var jeg som opprettet domenet i sin tid, jeg som står med mitt gamle mobilnummer hos norid og jeg som hadde lillomarka@scout.no ser jeg ikke helt problemet, da
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Hvor fort går det fra jeg sender en slik faks til jeg får tilgang? Er det gjort på et par minutter?
ServeTheWorld Support: Det vil variere. Jeg kan ikke si noe om behandlingstid i skrivende stund
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Men kan du si om mailen med opplysningene er sendt til noe med @oslospeiderne.no eller @scout.no, for i såfall er det noen som har fått den
ServeTheWorld Support: Se tidligere svar.
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Da er det enklere om jeg ringer dem enn å vente på "en ukjent" behandlingstid
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Du er ikke mye til hjelp, det skal jeg hilse og si
ServeTheWorld Support: Vel bekomme.
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Jeg poster denne samtalen på Webforumet.no slik at andre får se hvor lite support det er i supporten til Servetheworld
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Tar den også inn i noen blogger
ServeTheWorld Support: Det må du gjerne gjøre. Hvis du ikke ser nødvendigheten av en slik policy så ønsker vi deg lykke til hos en annen leverandør.
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Og sender til de speidergruppene jeg har oversikt over, slik at de ikke i blind villfarelse finner på å bruke dere
ServeTheWorld Support: Merk gjerne for fremtidig referansse at vi ikke vil forholde oss til trusler og en slik svertekampanje kan ha juridiske følger for deg
ServeTheWorld Support: ha en fin dag
Chat dialogen er avsluttet av operatør.
Så da er det bare å vente på søksmål fordi jeg deler negative opplevelser med dere
Mvh
Bjørn Jarle
Og bestilling av nytt passord førte heller ikke fram, så da tok jeg kontakt med Live Chat Support hos Servetheworld, til tross for at jeg også tidligere har opplevd dem som utrolig lite serviceinnstilte.
Her er "hjelpen" jeg fikk - nøyaktig like lite service å få der nåsomfør:
Vent ett øyeblikk for operatør til å svare. Ventetid er beregnet til 6 minutter og 54 sekunder. Du er nummer 2 i køen.
Du snakker nå med 'ServeTheWorld Support'.
ServeTheWorld Support: Hei igjen
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Hei
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Kan du hjelpe meg...?
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Brukernavnet skal være oslospei
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: eller kanskje oslospeid?
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Og passordet VAR ********
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Men det er det ikke lenger, tydeligvis...?
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Og når jeg bestiller nytt passord,kommer det ikke noe i innboksen min
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Så jeg lurer på om en annen adresse står som kontaktmail?
ServeTheWorld Support: Jeg har sendt en mail til eiers kontaktadresse med brukerinformasjon i nå. Hvilken det er kan jeg ikke opplyse om på livechat da eier til enhver tid skal ha oversikt over det.
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Jaha
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Men er det bjrl@oslospeiderne.no?
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: For hit kommer ingenting
ServeTheWorld Support: Se ltit opp
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Men du kan jo opplyse hvis det IKKE er den, vel?
ServeTheWorld Support: Se litt opp
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: På denne står det at vi er eiere: https://www.domeneshop.no/whois.cgi?domainname=oslospeiderne.no
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Men lillomarka@scout.no har vært død i årevis
ServeTheWorld Support: Er dette så vanskelig da? Jeg kan IKKE opplyse om hva denne adressen er da eier til envher tid skal ha oversikt over dette selv. Hvis eier ikke lengre har slik oversikt så må han sende oss en signert fax med kopi av gyldig legitimasjon der det står nevnt en eller flere kontaktadresser som skal gjelde for kontoen.
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Ok, jeg kan gjøre det
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Hvor skal faksen sendes?
ServeTheWorld Support: Til fax nr. 22 22 28 81
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: ok
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: I og med at det var jeg som opprettet domenet i sin tid, jeg som står med mitt gamle mobilnummer hos norid og jeg som hadde lillomarka@scout.no ser jeg ikke helt problemet, da
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Hvor fort går det fra jeg sender en slik faks til jeg får tilgang? Er det gjort på et par minutter?
ServeTheWorld Support: Det vil variere. Jeg kan ikke si noe om behandlingstid i skrivende stund
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Men kan du si om mailen med opplysningene er sendt til noe med @oslospeiderne.no eller @scout.no, for i såfall er det noen som har fått den
ServeTheWorld Support: Se tidligere svar.
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Da er det enklere om jeg ringer dem enn å vente på "en ukjent" behandlingstid
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Du er ikke mye til hjelp, det skal jeg hilse og si
ServeTheWorld Support: Vel bekomme.
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Jeg poster denne samtalen på Webforumet.no slik at andre får se hvor lite support det er i supporten til Servetheworld
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Tar den også inn i noen blogger
ServeTheWorld Support: Det må du gjerne gjøre. Hvis du ikke ser nødvendigheten av en slik policy så ønsker vi deg lykke til hos en annen leverandør.
Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Og sender til de speidergruppene jeg har oversikt over, slik at de ikke i blind villfarelse finner på å bruke dere
ServeTheWorld Support: Merk gjerne for fremtidig referansse at vi ikke vil forholde oss til trusler og en slik svertekampanje kan ha juridiske følger for deg
ServeTheWorld Support: ha en fin dag
Chat dialogen er avsluttet av operatør.
Så da er det bare å vente på søksmål fordi jeg deler negative opplevelser med dere
Mvh
Bjørn Jarle