Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SEO på nettbutikk

Krelei

Medlem
Jeg har en helt ny nettbutikk og forsøker å bli synlig på internett. Intet nytt under solen altså. Jeg har forstått at jeg må lage gode nøkkelord slik at søkemotorene finner meg, men mitt problem er at de fleste av artiklene jeg finner forklarer mye om hele prosessen, men lite om det aller aller enkleste. Hvor skriver jeg inn ordene og hvilke ord skal jeg skrive mye av? Er det slik at jeg i nettbutikken min må bruke så mange beskrivende ord som mulig, og samme i bloggen?

I min butikk er det felter hvor jeg kan skrive produkt SEO tittel, kategori SEO innhold, eller produsent SEO innhold. Men jeg vet ikke hva det er jeg skal skrive inn så nå står de tomme...

Ok, det er vanskelig å gjøre seg forstått når jeg ikke har helt taket på noe av dette.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Du må passe på å bruke de ordene du vil rangere på inni tekstene, men ikke altfor mye slik at det ser unaturlig ut.

Om du f.eks vil rangere på "stereoanlegg" kan en av tekstene til et av produktene være

Tittel: "Harman/Kardon stereoanlegg"

Tekst:

"Med et slikt stereoanlegg blåser du ut ørevoksen til de fleste. Dette stereoanlegget har bl.a 100000 watts-forsterker og møe fett utstyr. Her skriver jeg også litt mer om hva dette har.

Produsent SEO-innhold:

Harman/Kardon har er kjent for sine gode produkter helt siden 1494 og leverer stereoanlegg i verdensklasse med gjennomgående høy kvalitet.

For eksempel. :)
 

Krelei

Medlem
Ok, så man bruker normale setninger altså, og ikke mange beskrivende ord... Så tullete vet du å stå fast på sånne "enkle" ting.

Takk!
 

Krelei

Medlem
Holder på å legge inn nå. Foreløpig ligger jeg sist på google... :) Litt av en start, kan bare gå oppover.

Jammen ikke rart ingen finner meg. Når er det man kan se resultater av ALL inntastingen?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Holder på å legge inn nå. Foreløpig ligger jeg sist på google... :) Litt av en start, kan bare gå oppover.

Jammen ikke rart ingen finner meg. Når er det man kan se resultater av ALL inntastingen?

Om du gjør en god jobb med SEO på siden din og ikke har så altfor stor konkurranse, kan du nok se resultater om 4-6 uker vil jeg tro. Om du tidligere ikke har gjort noe som helst SEO vil effekten være større enn om du allerede har gjort noe.
 

Krelei

Medlem
Har ikke gjort noe fra start til nå, det har vært så utrolig mye nytt og har måttet ta ting litt etter hvert. Googlet meg selv og tror jeg har ligget sist... Minst! Så det kan bare gå oppover ;)

Håper bare jeg gjør det riktig. For det er mye inntasting som jeg helt skulle fått korrekt med en gang! Men sånn er det vel for alle.
 

Krelei

Medlem
Der kan du se. Jeg har beskrevet alt jeg har så nøye jeg kan. Så får det heller legges til noe etter hvert om det er mangelfullt :)
 

ellaro

Medlem
Denne tråden var relevant for meg så da håper jeg det er greit at jeg "kidnapper" den.

Trenger drahjelp til SEO onsite nettbutikk. Vennligst se vedlegg for hvordan jeg skal mate inn ordene.

Kan noen gi meg ett eksempel etter teskje metoden på produktet som er Arsenal Babysmekker

SEO
Tittel:
Beskrivelse:
Nøkkelord:
URL: (Her er det vel kanskje greit å bruke den automatisk genererte url?)

Ser at bildet ble litt lite og ulesbart, men det er vel heller ikke så mye poeng å se det..
 

Vedlegg

  • seo.jpg
    seo.jpg
    18,1 KB · Sett: 19
Sist redigert:

ellaro

Medlem
Tittel: Arsenal Babysmekker - Fansen.no

Beskrivelse: Arsenal babysmekker er et perfekt tilbehør til enhver siklende, sølende kid. Med en Arsenal babysmekke får du ikke bare fanget opp sikkel og grøtrester, men du får også gitt fotballinteressen til guttungen en kickstart.

Nøkkelord: arsenal babysmekker, babysmekker,
Url: www.fansen.no/arsenal-babysmekker.html/php

F.eks. :)

Takk skal du ha :) Da er det lettere for meg å komme igang!
Når det gjelder nøkkelord så gjentar man egentlig bare produktnavnet? Har det noe for seg og skrive i entall: babysmekk og baby smekk? Eller har ikke det noe å si? Hvor mange ord kan man legge inn?

Når det gjelder Url: Hvorfor avslutte med html/php ? Den har jeg aldri sett før.

Takker for innspill
 
Topp