Kenneth Dreyer
Well-Known Member
Hei kjære SEO eksperter,
Vi i Inevo er for tiden på jakt etter vår neste kollega som kan jobbe med SEO. Vi søkte før sommeren uten å få noe særlig napp og vi prøver oss nå igjen. Denne gangen har vi ikke annonsert så lenge, men jeg mistenker det fortsatt vil være langt mellom de gode kandidatene.
Jeg har to teorier om hvorfor dette er tilfellet:
1) SEO bransjen er ikke lengre "sexy":
Det kommer færre nye tilskudd i "SEO bransjen" enn personer som går ut. De få kandidatene som er igjen har det fint der de er.
2) Inevo er ikke "sexy" nok:
Inevo presenterer seg ikke bra nok. Vi har kommet med våre krav, men det er ikke klart nok hva Inevo er villig til å by.
Jeg kan si meg enig i sistnevnte. Vi viser ikke bra nok hva slags kultur vi har i Inevo-miljøet, så her må jeg nok trå til med en god "hvorfor jobbe hos Inevo" side. Denne vil da inneholde:
- God lønn
- Gratis lunsj og frukt tilbredet av erfarne og entusiastiske kokker hver dag.
- Svært gode kaffebønner (og selvfølgelig masse annet drikke)
- Ny Mac/PC
- Eget reisebudsjett for konferanser
- Flere sosiale utflukter med selskapet hvert år.
Hva mangler vi for å bli et attraktivt selskap?
Vi i Inevo er for tiden på jakt etter vår neste kollega som kan jobbe med SEO. Vi søkte før sommeren uten å få noe særlig napp og vi prøver oss nå igjen. Denne gangen har vi ikke annonsert så lenge, men jeg mistenker det fortsatt vil være langt mellom de gode kandidatene.
Jeg har to teorier om hvorfor dette er tilfellet:
1) SEO bransjen er ikke lengre "sexy":
Det kommer færre nye tilskudd i "SEO bransjen" enn personer som går ut. De få kandidatene som er igjen har det fint der de er.
2) Inevo er ikke "sexy" nok:
Inevo presenterer seg ikke bra nok. Vi har kommet med våre krav, men det er ikke klart nok hva Inevo er villig til å by.
Jeg kan si meg enig i sistnevnte. Vi viser ikke bra nok hva slags kultur vi har i Inevo-miljøet, så her må jeg nok trå til med en god "hvorfor jobbe hos Inevo" side. Denne vil da inneholde:
- God lønn
- Gratis lunsj og frukt tilbredet av erfarne og entusiastiske kokker hver dag.
- Svært gode kaffebønner (og selvfølgelig masse annet drikke)
- Ny Mac/PC
- Eget reisebudsjett for konferanser
- Flere sosiale utflukter med selskapet hvert år.
Hva mangler vi for å bli et attraktivt selskap?