Jeg har også lagt merke til dette som Solidhost sier, men ikke fra utsender sitt ståsted. Jeg som mottaker av en rekke unønsket epost på gratismail som Yahoo, er svært effektiv med å markere dem som spam. Etter kort tid ser jeg at disse også kommer i spamkurven på andre epost-adresser som ligger hos Yahoo, og ikke bare i min. Du blir altså ikke svartelistet dersom dine mottakerne selv har sagt ja til å motta epost, og mottakerne også lar være og markere deg som spam. Det som er litt "teit" og lite gjennomtenkt er at dersom utsender av nyhetsbrev har lite mottakere i lista, da kan faktisk jeg ødelegge for utsender dersom jeg aktivt markerer alle epost fra vedkommende som spam.
Jeg ringte faktisk internettleverandør (Telenor) for en stund tilbake og spurte hva deres smtp-tjener syns om at jeg kjørte på med 2-3000 epost samtidig, og fikk da til svar at det var helt ok. De var vel faktisk litt satt ut fordi jeg ville ringe og sjekke. Jeg ville jo ikke unngå at vi plutselig var blokkert fra deres smtptjener.