Selge sider med høy prisklasse

Chris M

Medlem
Jeg har tre sider som er lønnsomme og som har store volum. I tillegg har jeg rundt 10-15 andre sider som er små og ikke har all verden inntjening. Jeg ønsker å nå å trappe ned hele businessen og selge alt jeg har. De små sidene tipper jeg skal gå unna bare prisen er lav nok, så det tror jeg går greit ved å annonsere her og andre aktuelle steder.

Men derimot er jeg veldig usikker på hvordan jeg skal selge sider i prisklasse 300 000 - 600 000 kr. Tar da utgangspunkt i to-tre år med inntekter pr side når jeg regner ut salgspris. Dette markedet er jo mye mindre og det er færre aktuelle kjøpere. Tenkte å annonsere på bedriftsmeglingssider og kanskje også Finn.no. I tillegg kanskje sende mail til de kjøperne som kan være aktuelle. Men jeg tar i mot tips å råd her, ettersom jeg ser at dette kan bli en lang prosess der jeg mangler kontaktnett.

Jeg har litt dårlig erfaring med å bruke bedriftsmeglere, ettersom de skal ha betalt før de gjør jobben og deretter gjør lite. Så vil helst unngå slike avtaler. Så helst andre ideer viss noen har innspill :)

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Kommer jo selvsagt an på hva slags sider det er snakk om, men er det en mulighet å kontakte firmaer i "passende bransje"?

Hva med gammeldags annonsering (selvsagt proft) i DN, Finansavisen o.l.?

Chris M

Medlem
Ja, har annonsert i DN og Finansavisen tidligere i andre sammenhenger uten at det ble noen enorm respons. Er kanskje greit å prøve her etterhvert dersom ikke noe annet virker.

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Det kan jo ha "naturlige" grunner - nemlig at din prisforestilling ikke er "markedsorientert" nok?

D

Doc

Guest
Tar gjerne litt info over PM og. URL, litt om inntekter, besøkende..

Chris M

Medlem
Flippflopp:
Du skal være rimelig dum for å selge en side som har levert 200-400 000 kr i inntekt fire-fem år for 6-12 mnd omsetning. Da er det jo ingen oppside ved å selge. Tror ditt anslag gjelder affiliatesider uten reell substans.

Rune69:
Nå har jeg ikke prøvd å selge sidene enda, så det vet jeg jo ikke. Men kommer uansett ikke til å selge om jeg ikke får en pris som gjør at det blir frigjort kapital ved å selge. Om jeg ikke får 2-3 ganger inntekten så er det jo ikke noe poeng. Da kan jeg like godt beholde den og la den gå på tomgang og tjene pengene på passiv drift over litt tid.

Topp