Jeg nøler veldig med å gå ut med navn og mere info, men det siste jeg hørte fra vedkommende var 18. mai, etter et par mailer med unnskyldninger om forkjølelse osv osv. Da var avtalen at han skulle sendte utkast over helgen. Jeg betalte for jobben 08.05.2011, og fikk bekreftelse på at det var mottat 11.05.2011.
Jeg vet ikke hvilken tidsfrister og milepæler dere avtalte, men at du avskriver han som svindler etter to uker syns jeg er litt rart. Jeg ville ikke gått ut med fullt navn og adresse før du faktisk har fått snakket med han. To uker, og da er det to helger og 1 hellidag inkludert er ikke nødvendigvis så mye litt avhengig av hva slags firma du har avtale med, hvilken prisklasse o.s.v. Går du ut med fullt navn og nummer på han ubegrunnet kan du risikere at han gjør jobben, men med veldig lite "passion", og du får noe som ikke er topp kvalitet, men må betale full pris :/ Det kan du egentlig riskere allerede siden han mest sansynlig leser dette forumet, og ikke finner seg enig i beskrivelsen du gir av han.
Og en ting til.
Har du valgt det billigste enkeltmannsforetaket du kunne finne er litt av dealen med den lave prisen at du kanskje må vente litt innimellom.
Men ellers er jeg enig med de andre her. Jeg tegner ikke en strek eller programmerer en linje før kontrakt m/avtale om forskudd er signert av meg og kunde. Jeg har vært bort i de som ikke har betalt, men bare "avlyst" hele prosjektet etter at vi har jobbet mye med utkast, oppsett o.l. Forskuddet putter jeg på en egen forskuddskonto sånn at det er tilgjengelig for tilbakebetaling dersom kontrakten må kanseleres av en av partene.
Mine 50 ører.
Ønsker deg lykke til, og håper at vedkommende blir raskt friskt av forkjølelsen sin og gjør en superB jobb
-K-