Dette er faktisk så hyggelig at jeg skal love å lese partiprogrammet til sp seriøst ved neste valg.. Er småbedriftene vår generasjons "bønder"? Det er mange som kommer med store ord, men hvilket parti gjør faktisk noe for grunderbedrifter? Og ikke minst, så er de i posisjon til å faktisk gjennomføre noe...
Det er vel nettopp det du ikke burde gjøre.
SP med sine 11 mandater har nok neppe vært særlig utslagsgivende i dette spørsmålet hadde de ikke hatt opposisjonen på "sin side".
Det er jo nettopp fordi man har slike småparti som SV,SP,KrF og venstre at norsk politikk er så ustabil som den faktisk er. Man kan risikere at et lite parti som venstre faktisk kan bli sittende som vippeparti i meget viktige spørsmål.
Kunne det bare vært ett parti i norge med 80% av folkets stemme bak seg, og dertil mange mandater hadde jeg vært fornøyd. Om partiet hadde kalt seg for AP, H eller FrP er for meg likegyldig.
Småpartier som sikler seg frem til fusjoner, posisjoner og blir sittende som vippeparti i viktige spørsmål er ikke noe å trakte etter. Få dem vekk...