Lenker / klikk / utgående lenker / inngående lenker
1: Ingen sier at du trenger å analysere dem selv hvis du ikke er interessert, men du bør snart forstå at hvis du vil selge annonser (affiliate-annonser er noe helt annet, da er det du som tar risikoen, selger du annonseplassen til fastpris er det derimot kjøper som tar risikoen), bare å ta et kjapt screenshot av hovedsiden på GA for hver av domenene ville ha holdt langt i denne omgangen, så hvor mye tid du ville ha brukt?
Som sagt, jeg bruker ikke, og har ikke tenkt å bruke tracking kode på mine siter. Jeg er ute etter semantiske (stablie) branding lenker på mine siter. Det finner en kunde lettest ut selv. Der er forskjell på siter og sider. Kunden får plassert koden der vedkommende ønsker i forhold til automatisk kode. Konkurrerer to kunder om fast bannerlenke på samme side får den som kommer først velge plass. Selger tar også alltid en risiko, ettersom kunden kan endre det banneret det lenkes til.
Links::: Life or death of your eBusiness.
Jante Loven rår ikke så mye ute i verden. Der er noen som takker meg i den tråden. Her er man mer opptatt av min person enn av mitt produkt. Typisk noske å være (unnskyld uttrykket DUM?).
Selger tar en stor risiko om vedkommende selger lenker uten rel="nofollow" attributten på leken. Vedkommende blir kjent som en uetisk leverandør og det samme risikerer den som kjøper lenker uten rel="nofollow" attributten. Vedkommende kan får rykte som lenke manipulator.
Takk for at du bryr deg om hvordan jeg skal jobbe.
Jeg mener å ha sett nicket ditt på NWF eller noe sånt, men det er VELDIG langt fra det til å være noen jeg slenger noen tusenlapper etter helt uten noen som helst dokumentasjon på verdien av det jeg får tilbake. Og det samme gjelder nok alle andre som har et snev av forretningssans, en faktor som er ganske høy her inne (om enn varierende).
Nå vet ikke jeg hva NWF er og det er jo glimrende at jeg er kommet til et norsk forum der forretningssansen er høy. Det var jo det jeg lette etter
Tja, la oss ta i litt, og si et halvt minutt pr side, altså ca en halvtime hvis du hadde i underkant av 60 sider. I stedet har du nå brukt ganske mye mer tid på å krangle her.
Jeg krangler ikke. Jeg driver med omdømme behandling.
Såpass innsikt har jeg i salg at ingen av dere har vært interresert i min vare, men i min person og mine holdninger. Jeg har merket meg at fjortis tonen i noen tidligere poster er borte, så kanskje jeg er i ferd med å komme tilbake der jeg muligens var før denne tråden startet. Det er lov å skyte seg selv i foten. Vi får se hvem som ender opp med et skudd i foten, meg eller annonyme fjortiser for å si det på den arrogante
måten
2: Så fint da. Det dumme med tradisjonelle bøker i forhold til onlineverdenen, er at utviklingen går såpass fort at trykte medier blir veldig fort utdatert. Jeg ville heller ha prøvd på å finne noen nyttige nettsider om det samme temaet, da ville du sannsynligvis ha fått mye mer nytte av det.
Jeg kan berolige deg med at boken er fra juni 2011. Jeg leser når jeg er på toget, på badestranden, på en flyplass etc. Jeg foretrekker noen ganger bøker, men ikke alltid. Var det et arrogant svar eller er faktisk svar?
Takk for det.