Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pussig nedetid hos Pro Isp

Formuleringen av svaret til @proisp oppsummerer ganske bra hvor dyktige disse menneskene er.
Jeg var en av de som rev meg i håret på lørdag, men jeg synes de klarte å lokalisere og rette feilen relativt raskt. Jeg har opplevd en god del verre nedetid hos andre leverandører, for å si det mildt :p Og dette er den første virkelige merkbare feilen jeg har opplevd hos ProIsp etter at jeg begynte å bruke dem for 1,5 år siden.
Godt å høre at ProIsp har endret sine rutiner for å unngå at det samme skjer igjen.

ProIsp er og blir mitt soleklare førstevalg :)
 

T SL

Active Member
Min toleranse for nedetid er ikke stor, spesielt dersom man driver med netthandel eller kjører betalt trafikk til sider. Til sammenligning har jeg droplets fra Digital Ocean som ikke har hatt noe nedetid (som jeg har målt), som kjører Cloudflare og Amazon som DNS.
 

proisp

Medlem
Min toleranse for nedetid er ikke stor, spesielt dersom man driver med netthandel eller kjører betalt trafikk til sider. Til sammenligning har jeg droplets fra Digital Ocean som ikke har hatt noe nedetid (som jeg har målt), som kjører Cloudflare og Amazon som DNS.
Også vår toleranse for nedetid er liten, noe som var årsaken til at vi gikk for det proaktive tiltaket å benytte CloudFlare sin tjeneste. Tjenesten til Digital Ocean er nøyaktig den samme tjenesten som vi benytter. Forskjellen ligger i at hver enkelt kunde settes opp manuelt hos CloudFlare og i vårt oppsett har de gjort noe svært alvorlig feil. Vi har dessverre ikke noen mulighet til å sjekke eller se hvordan det konfigureres så vi har ingen måte å dobbeltsjekke at det stemmer før det faktisk ikke fungerer som ønsket.

Hadde vi ikke benyttet CloudFlare hadde vi ikke hatt noe av nedetiden som vi og våre kunder opplevde på lørdag.
 

proisp

Medlem
Hei Tonny,

Problemet i forhold til navneserverne er helt løst. Nedetiden i dag skyldtes noe helt annet (og var dessverre utenfor vår rekkevidde til å gjøre noe med selv):
https://www.proisp.no/driftsmeldinger/

Vi takker for at du gir beskjed og beklager problemene det må ha medført for deg.

Mvh,
Jon Eivind
 
Topp