Problemer med å komme på nett etter virusangrep

Web2000

Medlem
Fikk noe virus eller trojansk hest på maskinen i forrige uke. Ifølge Avast skal maskinen være clean nå men jeg kommer ikke på nett med explorer lenger.

jeg får opp følgende melding:

Kan ikke koble til internett ved hjelp av HTTp,HTTPS eller ftp. Dette skyldes trolig brannmurinnstillinger på denne datamaskinen. Kontroller brannmurinnstillingene for HTTP-porten 80, HTTPS porten 443 og ftp-porten 21. Det kan hende du må kontakte internett-leverandøren eller produsenten av brannmurprogramvaren.

Noen som har en ide på hvordan jeg kan fikse dette?

Web2000

Medlem
Jeg har weindows XP. Prøvde programmet du foreslo, men det hjalp ikke. Jeg kan legge til at jeg kommer inn på messenger så selve internett tilkoblingen er det ikke noe i veien med.

Jan W.

Medlem
Her ser vi nok en grunn til å seriøst vurdere bruk av Mac eller Linux.
Jeg har en stasjonær som har kjørt Ubuntu 7.10 i over 2,5 år uten problemer. Maskinen står på 24/7 og blir slått av i helgene. Den har heller ikke virusprogram, det trenger den jo ikke..

Vet ikke om dette hjelper men..

neXon

Medlem
Har hatt det problemet tidligere. Var det Norton eller Norman antivirus på maskinen før virusangrepet? Om dette er tilfelle bør du kjøre Norton/Norman Remove Tool (google søk).

Du kan også prøve å starte maskinen i sikkermodus (F8 under oppstart), og deretter kjøre denne programmet: SmitFraudFix

Tonny Kluften

Administrator
Har hatt det problemet tidligere. Var det Norton eller Norman antivirus på maskinen før virusangrepet? Om dette er tilfelle bør du kjøre Norton/Norman Remove Tool (google søk).

Du kan også prøve å starte maskinen i sikkermodus (F8 under oppstart), og deretter kjøre denne programmet: SmitFraudFix

Nå demrer det, jeg har brukt SmitfraudFix for samme problemet for lenge siden, det virket.

Sjefskoder

Sjefskoder
Jeg har en stasjonær som har kjørt Ubuntu 7.10 i over 2,5 år uten problemer. Maskinen står på 24/7 og blir slått av i helgene. Den har heller ikke virusprogram, det trenger den jo ikke..

Vet ikke om dette hjelper men..

Samme her ;)

Gikk fra Windows til Linux i 99' da jeg skulle kjøre en oppgradering til 98-SE og fikk blåskjerm.. Da fikk jeg nok..

kjører Linux ubuntu 9.10 på alle maskiner og har aldri problemer...

Virus, hva er det? ;)

allegretto

Medlem
Jeg har hatt PC med Windows Vista stående på i over omlag 3,5 år.. funker som bare det. Ingen reformateringer enda.
Bruker Uniblue (Registry Booster) som kjøres i perioder for å rydde opp i registry, og AVG virusprogram.

PS! Om man kjører Vista så er en "Speed up" å anbefale!
"Speed up, Vista":-> Speed Up Windows Vista - OS, Software & Networking by ExtremeTech

Topp