Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Panlegis-noen erfaringer?

Travellingman

Nettgrunder
Registrerte et Enkeltpersonforetak i mars og har ikke fått noen henvendelser i det hele tatt. Og hvorfor ikke det? Ganske enkelt fordi jeg har ikke oppgitt telefonnummer eller e-post adresse på brreg.no ;)
Så om noen haier vil ha kontakt med meg må de bruke snailmail :D
 

hansson

Langveisfarende
Intrum har nå slettet fakturakravet, finger in ze nose. I dag ringte en svensk selger fra Verdun, og vi tok selvfølgelig opp samtalen. Han kom med en hel del feilaktige utsagn, som at 90% av norske NUF også har holdingselskaper, og at med et holdingsselskap så betaler man ikke skatt i DET HELE TATT fordi man bare "flytter overskuddet" over til et annet firma. På spørsmål om han virkelig trodde at man slipper å skatte av overskuddet i firma A fordi om man flytter utbytte over i firma B så svarte han at "ja man slipper å skatte".

Synd at disse jævlarna her er de første norske gründere kommer i kontakt med på telefonen etter registrering i Brønnøysund.
 

Speca

Medlem
Jeg hadde ikke anledning til å ta telefonen på formiddagen i dag, og Panlegis/Verdun hadde ikke mindre enn 93 ubesvarte anrop til meg på 4 timer, basert på 5 ulike telefonnumre.

Etter det, så har jeg snakket med de 5 ganger og sagt nei alle gangene, i tillegg til 24 nye ubesvarte anrop.

Er dette virkelig lov? Er det mulig å anmelde de for trakkasering e.l?
 

adeneo

Medlem
Har sett denne tråden har vært her en stund, og har i dag mottatt e-post fra Planlegis og har noe å bidra med :D

Jeg registrerte for mange år siden et NUF hos Stron Group, men flyttet dette raskt over til en annen leverandør og sa opp avtalen med Stron/Planlegis, trodde jeg da.

Har nå ikke hørt fra de på noen år, men i dag fikk jeg flere e-poster på en e-post adresse jeg ikke har oppgitt til dette selskapet, så de må ha funnet den adressen ett eller annet sted da jeg var nøye med å ikke oppgi kortinfo og så lite som mulig med annen informasjon til dette selskapet, da selgeren jeg snakket med den gangen ikke virket veldig ærlig og jeg fikk litt dårlige vibber, heldigvis!

Noen av de e-postene som i dag har kommet fra Planlegis inneholder en god del svada om at mitt selskap nå er i grov ubalanse og at jeg må kontakte Planlegis snarest for å ordne opp i dette, litt senere på dagen så mottar jeg en e-post hvor innholdet er følgende:

"Fakturor för det arbete vi gjort som Company Secretary växer hos inkasso och vi kommer inom en snar framtid att avskriva oss som company secretary och selskapet blir tvångsslettat i Companies House av de engelska myndigheterna till dryga böter.
Du har då även personligen använt dig av våra tjenester och kontorsadress i London ulovlig vilket kommer tas vidare till nästa instans om vi inte löser situationen."


Dette er selvfølgelig bare tull, og er grove trusler som jeg kommer til anmelde, uten at det kommer til å ha noen betydning for et selskap som er registrert på Malta, men det er tydelig det går dårlig med Planlegis om dagen når man ser seg berettiget til å sende slik søppel til folk.
Har heller ikke sett noe til kravene som vokser hos inkasso, med det skulle ikke forundre meg om det snart kommer noe i posten, selv om jeg faktisk er ganske sikker på at de ikke har postadressen min.

Pussig nok så en time etter denne trussel e-posten så mottar jeg en ny e-post fra Planlegis hvor det står følgende:

"Hei
Vi har vært i kontakt med deg tidligere vedrørande selskapsetablering.Vi legger ved en lenke til brosjyre med informasjon om de ulike produktene vi anbefaler.
Som nevnt fremstår LTD/NUF alt. AS som et meget godt alternativ for deg - og vil normalt gi deg både ansvarsbegrensning, mulighet for 100% sykepenger og lav selskapsskatt.
Brosjyren finner du her:
http://no.panlegis.com/panlegisNewA5.pdf
For å hjelpe deg videre trenger jeg:
i. Ditt fulle navn (inkludert evt mellomnavn som jeg ikke har fått)
ii. Din nåværende adresse
iii. Ditt fødsels- og personnummer
iv. Evt fastlinje telefonnummer.
Om du ønsker, kan du ringe inn på tlf 02435.Velg 1 i telefonmenyen og spør etter salgs avdelningen, så hjelper di dere med å avklare eventuelle spørsmål før vi går videre.
Som vi nevnte er det mange grunner til at denne avgjørelsen ikke bør utsettes."


Godt formulert ?

Altså først mener Planlegis at jeg har benyttet meg av deres kontoradresse til ulovlige private formål, og prøver å presse ut penger mot å ikke anmelde dette, så en time senere så vil man selge meg et nytt selskap, det er nesten helt utrolig at det er mulig.

Jeg antar at min e-post adresse nå er registrert i deres systemer og at den siste e-posten er sendt automatisk, og det er vel lite mulighet for å bli fjernet fra deres e-post lister, så da er det vel bare å sperre all e-post fra dette selskapet i fremtiden.
 
Topp