Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Panlegis-noen erfaringer?

Bordeaux

New Member
Panlegis er forretningsverdenens Fjesing!

Google "fjesing" og du finner noe i sjøen du bør holde deg langt unna. Unnskyld til de som veit allerede.

Det samme gjelder panlegis (eller "stron" eller verdun Group") som de også kaller seg. Hvorfor alle disse navneskiftene kan man jo spørre seg om.

På weben og dagbladet annonsene ser det jo så fint ut men gi dem lillefingern (for all del ikke ditt VISA-nr!!) så har du et helvete. De gir ikke slipp på deg uansett hvor mye du insisterer på å si opp samarbeidet. Og slutter du å betale fordi du faktisk sa opp avtalen for lenge siden og ikke i lengden finner det ok å betale 2.000 for å slippe telefonterror på ei dårlig line så tar de seg til rette på VISA-kortet ditt. Hold deg langt unna!!
 
Sist redigert:

sta

Medlem
Panlegis blir desverre skjemmet av alt for aggresive selgere og snusk som automatisk og uretsmessig belastning av kort, men juridisk er de svært kompetente og dyktige også når det kommer til litt vanskeligere transaksjoner enn bare å opprette et NUF og gjøre det årlige papirarbeide. De har hjulpet meg en god del med overføring av aksjer, oppsett av aksjonæravtaler, etc, faktisk uten å ta ekstra betalt for dette.

Jeg har brukt Panlegis en årrekke og er fortsatt kunde der, men jeg må innrømme at jeg overveier å bytte selskap, nettopp pga. av deres tvilsomme omgang med kredittkortinfo og det faktum at aggresive svenske selgere ringer i tide og utide.
 

hansson

Langveisfarende
Fikk inkassovarsel fra Verdun Group Legal Services LTD i dag. Drar opp igjen denne tråden fordi de er en del av dette konglomeratet Panlegis/Stron osv. Har aldri hatt kontakt med dem, ikke snakket på telefon, aldri sendt dem e-post.

Enten så er org.nr. mitt misbrukt, eller så roter de og sender ut urettmessige fakturakrav. Noen andre som har opplevd noe lignende?
 

hansson

Langveisfarende
Det virker faktisk som om de har sendt en haug slike krav til ENK. Fikk nå høre om en kompis som kjente til flere andre som hadde fått akkurat samme inkassovarselet (inkludert ham selv). Intrum Justitia, som er inkassobyrået Verdun bruker, skyldte på en "feil", men hvordan i svarte farsken er det mulig å gjøre en slik feil uten å kjøre en vilkårlig liste fra Brreg gjennom systemet? Eneste mulige grunn til at jeg har fått et sånt brev må jo være at jeg står i Brønnøysund, og da er jeg ikke den eneste som har blitt utsatt for denne "glippen". Lurer på hva de tjener på noe sånt? Det er jo sikkert en prosentdel som bare betaler. Godt mulig det er et siste sprell før de avgår med døden slik Torstein skriver. Vi får håpe det.
 

agrimsrud

Medlem
Aggressive selgere kan jeg skrive under på...

Jeg husker Panlegis ringte meg rett etter jeg hadde etablert ENK. Jeg fikk høre det var en og annen feil i registreringen min, og selgeren utgav seg mer eller mindre for å være fra en offentlig etat som ønsket å hjelpe meg med å løse disse feilene. Det var først da han sa jeg burde registrere et NUF gjennom Panlegis istedet at jeg skjønte hvor dette bar.

Nå har jeg holdt meg unna dem, så jeg vet ikke om de er dyktige eller ikke. Men jeg tenker at om de er så gode som de utgir seg for, ville de vel ikke hatt problemer med å skaffe seg kunder på vanlig (og lovlig?) vis.
 
K

Kontoristen

Guest
Det viser seg å være Verdun som har sendt ut noen (vet ikke hvor mange) urettmessige fakturaer og ikke blitt betalt. Intrum Justicia som er verduns inkassobyrå har sendt ut inkassovarseler til ubetalte fakturaer. Fikk i går telefon fra jurist i Intrum som sa at inkassobrev med verdun som kreditor kunne kastes og at hvis jeg traff noen som hadde opplevd det samme kunne ringe intrum.
 

kongen

kongemedlem
Det virker faktisk som om de har sendt en haug slike krav til ENK. Fikk nå høre om en kompis som kjente til flere andre som hadde fått akkurat samme inkassovarselet (inkludert ham selv). Intrum Justitia, som er inkassobyrået Verdun bruker, skyldte på en "feil", men hvordan i svarte farsken er det mulig å gjøre en slik feil uten å kjøre en vilkårlig liste fra Brreg gjennom systemet? Eneste mulige grunn til at jeg har fått et sånt brev må jo være at jeg står i Brønnøysund, og da er jeg ikke den eneste som har blitt utsatt for denne "glippen". Lurer på hva de tjener på noe sånt? Det er jo sikkert en prosentdel som bare betaler. Godt mulig det er et siste sprell før de avgår med døden slik Torstein skriver. Vi får håpe det.


Siden bedrifter betaler inn til Intrum Justitias konto så er vel Intrum Justitia også juridisk ansvarlig for å måtte betale tilbake for denne "feilen" til og med etter at Verdun får utbetale "kravene" og avgår med døden? Kan bli kostbart for inkassoselskapet dette...
 

staygold

Medlem
Jeg har ikke orket å lese gjennom alle postene som har blitt skrevet her. Men når jeg så overskiften måtte jeg bare svare...

Etter jeg for litt over en mnd siden opprettet enkeltmannsforetaket mitt mottok jeg etter 1 dag, ca 25 anrop på mobilen. Det var utenlandsk nr, og di ringe med ca 13 forskjellige "versjoner" av nr. Alle hadde et par forskjellige tall, og di hadde ca 30sek til et par timers mellomrom .

I perioder så blir jeg oppringt en del av telefonselgere og div, å jeg har rett og slett sett meg lei på å i det hele tatt svare, men utpå dagen var det en kompis som svarte for meg da jeg ikke var i nærheten. Det ente jo med at jeg måtte ta samtalen.

I og med at jeg akkurat har startet firma, gått gjennom di forskjellige selskapsformene og div så var jeg jo såklart intressert i hva di hadde å si om saken. Svensken jeg pratet med var jo i tillegg veldig blid og imøtekommende. Men det første jeg reagerte på, var at det var nesten umulig å få ut av han hva bedriften han jobbet for faktisk het. Jeg vet jo at det kan være vanskelig å høre alt over telefonen, og at han pratet svensk gjorde det kanskje vanskeligere. Jeg spurte flere ganger hvem han jobbet for, og da svarte han enten rundt spørsmålet, eller så mumla han bare. Jeg måtte faktisk google nr etterpå. Det høres kanskje litt spesielt ut, og jeg håper det bare var en misforståelse.

Men så pratet vi litt frem og tilbake, jeg prøvde å gjøre det ganske tydelig at NUF ennå ikke var interessant for min del. Men han insisterte på at jeg hvertfall skulle bli satt over til ei som hadde erfaring på grafisk design området.

Jeg kan fortelle at det var ei meget frekk å ufordragelig dame jeg kom til. Hun tok telefonen, pratet litt om NUF og sa "Så da setter jeg deg opp jeg, også mottar du mere papirer osv i posten". Da svarte jeg at det ikke ble aktuelt ettersom jeg ikke hadde tenkt til å bytte noe selskapsform med det første.

-Er du klar over hvor mye du må skatte av osv blabla bla
- ja

-Ja, du skal vel tjene så mye at du ikke bryr deg om sånt hva?
- unnskyld?

-Ja, hvorfor prater vi i det hele tatt sammen hvis ikke du ønsker å bli kunde her?
- Dere ringte å la frem et tilbud jeg takket nei til. Jeg har sagt hele tiden at jeg kun er intressert i å høre hva dere kunne tilby, men at jeg for øyeblikket ikke er intressert i å hoppe rett over i en ny selskapsform dagen etter jeg har opprettet enkeltmannsforetak.

Hun sukket høylytt å jeg kunne kjenne øya hennes himle gjennom røret.

-Jammen da hører du hvertfall fra oss igjen!
- Ja det gjør jeg nok helt sikkert.

Hun smelte på røret uten å si noe som helst.

I en ukes tid i etterkan ringte di meg minst 3-5 ganger daglig.

Jeg har ikke tatt telefonen. Å jeg har nå ikke hørt fra di på en god stund.
 
Sist redigert:
Topp