Er vel forøvrig straffbart å ikke skatte av inntekten også...
Løsningen kan jo være å skatte til et annet land (selv skatter jeg og kjærringa med 7% til Thailand) som har skatteavtale med norge?
Norske myndigheter setter som krav at man ikke oppholder seg i Norge mer enn 60 dager pr. år. Vet ikke hvor dere har 6 mnd. fra.
Hvordan ser myndighetene på at du har meldt flytting til utlandet til en liten leilighet i det landet du "flytter" til, og har et stort "feriehus" i Norge (som man ferierer ofte og lenge i)?
60 dager var ikke mye til "ferie". Så Norge tillater heller ikke svensker å komme på besøk mer enn 60 dager i året? Hva kan skje hvis en svenske ferierer i sitt norske sommerhus hele sommerhalvåret? Blir han straffet med å måtte betale skatt til Norge da, selv om han er på ferie og ikke jobber?
(Dog ser jeg ikke helt hvordan Skattemyndighetene (tm) skal få noens navn eller lignende ved å bruke debetkort fra <sært land x> i butikk eller minibank.)
så vidt jeg vet så kan man si ifra seg sitt norske statsborgerskap og søke om "ferie-visum" i Norge hvis man vill være over 60 dager, og da kan man få 6 mnd f.eks.
så vidt jeg vet så kan man si ifra seg sitt norske statsborgerskap og søke om "ferie-visum" i Norge hvis man vill være over 60 dager, og da kan man få 6 mnd f.eks.