Hei igjen folkens!
Takker for alle bidrag så langt og jeg ser stor nytte her på forumet, både får jeg hjelp på områder jeg er litt "grønn" og jeg kan hjelpe til på steder andre sliter.
Til info jobber jeg med: Delespesialisten.no
En problemstilling som sikkert berører alle der ute som driver nettbutikk og som er min daglige oppgave tenkte jeg og dele med dere. Kanskje dere har tips og triks. Samt at jeg kan dele noe av den infoen jeg sitter på i forbindelse med salget vårt.
Vi er nyoppstaret (3mnd siden), så våre tall er nok litt utenom det "generelle"... En del nysgjerrige og mange som er innom og kikker i begynnelsen.
Vi treffer salg på ca 3% av våre kunder som "detter innom"
cpc besøkende (Google Adwords), er høyere.
Vi har ca 65% av alle som går til handlekurven som gjennomfører et kjøp.
Under 1% som annulerer ordren i ettertid.
Samtidig øker vi salget drastisk hver uke...!!
-------------------------------------------------
Jeg jobber med og øke salget og gjøre at minst mulig folk detter av lasset.
Det er mye vi kan gjøre og jeg kikker mye på "check out".
I forbindelse med effekter på siden eller funksjoner i butikken for og øke salget er det under arbeid, men kommer med tiden.
Det jeg finner veldig interessat er som sagt "check out" biten og hvordan få enda flere salg fra cpc - altså Adwords. For eksempel har vi tre kategorier på Adwords: Detaljerte annonser, merkeannonser, branding. De detaljerte annonsene har høyest konverteringer, hvor annonsene er utformet mot produktene. Merkeannonsene er utformet mot bilmerker og treffer også veldig høyt på konverteringer, men kunne vært bedre. Branding - treffer lavt på konverteringer og er generelt annonser om butikken vår og dukker opp på søkeord som: Bildeler, nettbutikk bildeler, deler til bil osv...
Når de først kommer til "Check out" er det sikkert mye vi kan gjøre for og forenkle prossesen og mer oversiktlig for kundene. Men gjør stadig noen endringer som øker konverteringene noe hver gang. Finnes det noen som har gode eksempler eller erfaringer fra den delen av butikken? Det er et område jeg er veldig blank...
Takker for alle bidrag så langt og jeg ser stor nytte her på forumet, både får jeg hjelp på områder jeg er litt "grønn" og jeg kan hjelpe til på steder andre sliter.
Til info jobber jeg med: Delespesialisten.no
En problemstilling som sikkert berører alle der ute som driver nettbutikk og som er min daglige oppgave tenkte jeg og dele med dere. Kanskje dere har tips og triks. Samt at jeg kan dele noe av den infoen jeg sitter på i forbindelse med salget vårt.
Vi er nyoppstaret (3mnd siden), så våre tall er nok litt utenom det "generelle"... En del nysgjerrige og mange som er innom og kikker i begynnelsen.
Vi treffer salg på ca 3% av våre kunder som "detter innom"
cpc besøkende (Google Adwords), er høyere.
Vi har ca 65% av alle som går til handlekurven som gjennomfører et kjøp.
Under 1% som annulerer ordren i ettertid.
Samtidig øker vi salget drastisk hver uke...!!
-------------------------------------------------
Jeg jobber med og øke salget og gjøre at minst mulig folk detter av lasset.
Det er mye vi kan gjøre og jeg kikker mye på "check out".
I forbindelse med effekter på siden eller funksjoner i butikken for og øke salget er det under arbeid, men kommer med tiden.
Det jeg finner veldig interessat er som sagt "check out" biten og hvordan få enda flere salg fra cpc - altså Adwords. For eksempel har vi tre kategorier på Adwords: Detaljerte annonser, merkeannonser, branding. De detaljerte annonsene har høyest konverteringer, hvor annonsene er utformet mot produktene. Merkeannonsene er utformet mot bilmerker og treffer også veldig høyt på konverteringer, men kunne vært bedre. Branding - treffer lavt på konverteringer og er generelt annonser om butikken vår og dukker opp på søkeord som: Bildeler, nettbutikk bildeler, deler til bil osv...
Når de først kommer til "Check out" er det sikkert mye vi kan gjøre for og forenkle prossesen og mer oversiktlig for kundene. Men gjør stadig noen endringer som øker konverteringene noe hver gang. Finnes det noen som har gode eksempler eller erfaringer fra den delen av butikken? Det er et område jeg er veldig blank...