Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Optimalisere salg

Apronzo

Medlem
Hei igjen folkens!
Takker for alle bidrag så langt og jeg ser stor nytte her på forumet, både får jeg hjelp på områder jeg er litt "grønn" og jeg kan hjelpe til på steder andre sliter.
Til info jobber jeg med: Delespesialisten.no

En problemstilling som sikkert berører alle der ute som driver nettbutikk og som er min daglige oppgave tenkte jeg og dele med dere. Kanskje dere har tips og triks. Samt at jeg kan dele noe av den infoen jeg sitter på i forbindelse med salget vårt.

Vi er nyoppstaret (3mnd siden), så våre tall er nok litt utenom det "generelle"... En del nysgjerrige og mange som er innom og kikker i begynnelsen.

Vi treffer salg på ca 3% av våre kunder som "detter innom"
cpc besøkende (Google Adwords), er høyere.

Vi har ca 65% av alle som går til handlekurven som gjennomfører et kjøp.

Under 1% som annulerer ordren i ettertid.

Samtidig øker vi salget drastisk hver uke...!!

-------------------------------------------------

Jeg jobber med og øke salget og gjøre at minst mulig folk detter av lasset.
Det er mye vi kan gjøre og jeg kikker mye på "check out".
I forbindelse med effekter på siden eller funksjoner i butikken for og øke salget er det under arbeid, men kommer med tiden.
Det jeg finner veldig interessat er som sagt "check out" biten og hvordan få enda flere salg fra cpc - altså Adwords. For eksempel har vi tre kategorier på Adwords: Detaljerte annonser, merkeannonser, branding. De detaljerte annonsene har høyest konverteringer, hvor annonsene er utformet mot produktene. Merkeannonsene er utformet mot bilmerker og treffer også veldig høyt på konverteringer, men kunne vært bedre. Branding - treffer lavt på konverteringer og er generelt annonser om butikken vår og dukker opp på søkeord som: Bildeler, nettbutikk bildeler, deler til bil osv...
Når de først kommer til "Check out" er det sikkert mye vi kan gjøre for og forenkle prossesen og mer oversiktlig for kundene. Men gjør stadig noen endringer som øker konverteringene noe hver gang. Finnes det noen som har gode eksempler eller erfaringer fra den delen av butikken? Det er et område jeg er veldig blank...
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Jeg ser du åpner med at du er grønn i det faget, men det er ikke inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest innlegget ditt. Den dagen du anser deg selv som ekspert vil vi gjerne ansette deg i Inevo :)

Ang. det å senke checkout-frafall, så ser jeg du bruker en forhåndsvis standard Magento checkout. Vurdert å bytte ut denne med one-page-checkout? Det bør kunne øke litt. I tillegg har vi jo Klarna Checkout, men jeg har selv ikke tatt noe stilling til hvorvidt jeg vil anbefale det eller ikke.

Anbefaler deg også å ta turen til Inevo's frokostseminar denne uken:
Frokostseminar: Er din nettbutikk klar for julehandelen?
 

Apronzo

Medlem
Adwords

Takk for det Kenneth!
Man lærer så lenge man lever, og jeg føler jeg lærer noe hver eneste dag. Om jeg greier å senke konverteringskostnaden 100,- eller 10,- er egentlig likegyldig. Så lenge jeg får den ned og det går riktig vei :) Jeg har jobbet med flere prosjekter og føler jeg jobber med noe veldig artig nå for tiden. Vi vet butikken har gode produkter, høy kvalitet og gode på pris generelt- samt at det er andre folk som jobber på de områdene. Men de to siste og mest spennende leddene jobber jeg mye med, er check out og adwords, som henger mye sammen. Adwords har jeg presset langt og nådd veldig gode resultater. Check out biten er jeg helt enig i hva du sier, den burde kunne gjennomføres på en side. Takk for tipset. Kommer også til og integrere delbetaling og faktura innen få dager, noen som har gode kjennskaper til effektene av det? Kan litt om det selv, men ikke veldig mye.
Har kikket en del på blant annet Klarna Check Out. Kommer nok aldri til å bruke det. Men er kanskje noen her som har prøvd det? Check out løsningen vår har helt klart et stort forbedringspotensiale.
Takk på forhånd!
 
Sist redigert:
Topp