Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Oppføring på Gule sider!

Randulf Småfix

Kanonfotograf
Tidligere har basis oppføring vært gratis hos gulesider.no, dvs navn på bedrift, adresse og telefonnummer.

Nå har de tatt bort denne muligheten, og en basis oppføring koster 1995,- eksl.mva. Man får da i tillegg klikkbar link til hjemmeside og e-post.

Du kan også få med 3 søkeord og rangering (hva nå enn det er i denne sammenheng), for 3450,-

Jeg driver et firma med 2 ansatte som digitaliserer smalfilm(super8 og 16mm film), samt video og bilder. Jeg rangerer høyt hos google, der jeg også bruker 1000,-1500 kroner hver måned med godt resultat. Har imidlertid sett på gulesider som en overlevning fra fortiden. De kan føre opp firmanavnet under bransjen: film og videoproduksjon, noe som for oss ikke gir mening, da jeg kommer opp sammen med filmselskaper som Monster, Fabelkativ, Seafood etc.

Gulesider skryter av 1,4 millioner unike brukere hver uke(Internett - Gule Sider Kundesider). Når jeg går inn på TNS gallupp sin toppliste (Rapport - Topplisten - TNS Gallup) får jeg at gulesider ligger på mellom 180.000 og 360.000 tusen unike besøkende per uke. (for de ukene jeg har sjekket i 2010) . Det må jo bety at gulesider har fallt dramatisk i forhold til i fjor?

Bør jeg gå for annonser hos gulesider, eller er det bortkastet?

Lars

(Som en digresjon ligger våre venner i nettkatalogen / 180.no med rundt 30.000 uv. per uke, hos TNS, uten at jeg har noen som helst planer å innlede et forhold til dem)
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Jeg gikk på denne "fella" for noen år siden...

De skulle lage alt sååååååååå fint og bra at jeg ville få masse ekstra kunder...

"Selvfølgelig kan dere lage en slik "side", men den skal først godkjennes av meg før dere legger ut noe som helst og denne avtalen er IKKE godkjent FØR jeg har skrevet under noe avtale"

Svarte jeg denne herremannen, når han ringte..
"Selvfølgelig ikke, svarte denne kar'n da...."

Plutselig dumper det ned en faktura fra de i postkassen min og de hadde ordnet dette på sine nettsider UTEN at jeg godkjente noe som helst...

Jeg slapp unna med nød å neppe å måtte betale denne fakturaen, da jeg kontaktet en advokat, som igjen kontaktet de...

Så jeg synes virkelig ikke at du skal la deg lure av disse "nissane"!!

Men, slik var det den gang, men kan jo selvfølgelig ha blitt mye, mye bedre, men jeg for min del, holder meg laaaaaaaaaangt unna de nissane der...
 

hansson

Langveisfarende
Vi fikk et tilbud fra Gulesider.no som vi med en feiltagelse gikk med på. Greit nok. De presterte å lage et banner for oss som var heeelt ræva. Så da jeg lagde et nytt ett tok det dem 1,5 måneder (!) å bytte ut det gamle, til tross for mange telefoner og mailer. Da vi reklamerte skrev selgeren - en snørrhoven 22-åring trolig - e-post og skrev at dette da ikke var noen stor sak, og mente vi var utrolig vanskelige å ha med å gjøre osv. Helt uakseptabel oppførsel fra en simpel ansatt ihvertfall.

Banneret som ligger ute nå gir stort sett ingen trafikk, kostet skjorta, og i stedet for å legge ut den animerte gif-en jeg sendte dem har de laget en statisk gif med bare 1 av bildene i min gif... selv om alle de andre bannerne på samme side er animerte! Vi greier rett og slett ikke å få dem til å fikse dette.

Så mitt tips er: Ræva trafikk, ræva kundebehandling, ræva priser.

Øk budsjettet på Adwords og du kommer mye lengre.
 

quicktech

Medlem
Jeg har bare dårlige erfaringer med nettkataloger. Fraråder det til absolutt alle.

Jeg kan resonnere litt. Gule sider, nettkataloger og til dels nettaviser presenterer som regel imponerende visningstall i sine innsalg. De kan garantere deg at du vil bli sett av x antall tusen brukere pr dag/uke/mnd. Men det er faktisk trafikken på min side som betyr noe. Jeg bryr meg vel ingenting om hvor mange millioner sidevisninger gulesider har? Det er ikke der jeg selger - jeg selger på min egen nettside. Da er det trafikken inn til meg som teller.

Sånn sett er det dermed bare Google Adwords og liknende som virkelig funker, fordi da vet jeg nøyaktig hvor mye jeg betaler og ganske nøyaktig hvor mye trafikk jeg får for de pengene. Og det er faktisk til en helt fair pris. Å kjøpe en plassering på en stor nettside er i mine øyne fullstendig meningsløst hvis ikke man vet nøyaktig hva man får igjen for det. Og der har gulesider / nettkatalogen meget langt å gå.
 

Freddy

Medlem
Som telefon selger, kan jeg fortelle dere med hånde på hjertet at all trafikken slike websider får, er fra oss, hvor vi kan finne stygge websider til bedrifter og ringe opp kunder og forteller dem at de har blitt rundlurt av Gulesider.

Det dem tar 2k for, eller i mange tilfeller opp til 40k for, er ting og tang en 16 åring sitter og trykker inn i ett admin panel og klikker "OK" så er dem ferdig.

"Firmanavn"
"Last opp logo?"
"Beskrivelse"

Done deal, og dem har fått jevlig godt betalt, og dere har fått ett ufattelig dårlig produkt.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Lars, jeg tror det er avgjørende for at folk vil bruke dine tjenester, er at de kan stole på at de får originalfilm tilbake, og at det er verdt det (god kvalitet).
Så jeg hadde satset hardt på å fått noen blogg-innlegg eller artikler hos relevante nettsider - kanskje sponse et økt for et magasin for video-elskere (?) - siden jeg tror at en slik referanse har mye mer vekt enn en banner/katalog-oppføring.
 

n0stra

Medlem
Jeg tror nok at det er håndtverkertjenester og lignende som tjener på å evt benytte gulesider. Jeg bruker tjenesten titt og ofte selv, men da til ting som tannlege, dyrlege, snekker osv. Ingenting relatert til webtjenester da jeg forventer at seriøse firma på dette området skal være lett å finne samt ha gode websider.
 
Topp