Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Onsite SEO

Bjørnar

Gründer
om hx hersker det mye forvirring føler jeg.

h1 bruker jeg nå til header
h2 blir nå sidens tittel
h3 eventuelt undertittel

burden jeg gjort det slik:
h1 brukes til sidens tittel
h2 eventuelt undertittel
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg ville forstått en hel del mer av slike h-tags dersom jeg visste hvorfor h3 og h4 eksisterer når en ikke har noen effekt av og bruke dem.? Er dette bare noe som henger igjen fra html, som ble brukt før css i det hele tatt kom til verden eller noe?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
W3C bryr seg ikke så mye om hva Google gjør med h3 til og med H6 - standarden er ikke til for Google sin del.

Egentlig misliker jeg at det anbefales å begrense antall h1 til 1 stykk pr side; til det børde <title>-elementet brukes til. En bedre - men "dyrere" (= mer ressurs-krevende å sjekke strukturen på) måte å implementere h1-h6 på hadde vært å ha et h-element med en nivå-property.
Så h1-h6 ble litt innhentet av: 1. psykologi: hvordan folk leser tekst på nettet (korte avsnitt med hyperlinks til mer detaljert info) - dette begrenser nødvendigheten av antallet h-elementer som er i bruk; 2. google og andre (?) søkemotorer: disse er for det meste innrettet etter hvordan flesteparten av dokumentene som den finner er bygget opp (altså: etter punkt 1).

Men nå er html en nokså mislykket måte å få folk til å strukturere sin informasjon på; ODA var egentlig bedre, men hadde for lite moment, men så har vi vel noe lignende nå.
 
Topp