Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Onsite SEO

Bjørnar

Gründer
Hei,

Jeg driver å skal lage noen tillegg til mitt CMS, som ikke har noe som helst form for onsite SEO foreløpig.

Dette er ikke mitt sterke felt, så trenger litt hjelp og innspill fra dere med peil :)

Følgende har jeg lagt opp til nå:
  • Unik tittel på hver side, samtidig som firmanavnet / merkevarenavnet er med i tittelen i tillegg
  • Unik description til hver side
  • Droppe keywords
  • SEO-vennlige URLs
  • Påkrevd alt-tekst på bilder
  • Gjentaking av nøkkelord i tekst

Er noe av det jeg skriver over her feil? Og hva kan jeg legge til?
 

xenimus86

Medlem
Hei. Dette er egentlig ikke et svar på spørsmålet ditt, men jeg lurer på hvorfor man skal droppe keywords? Hva menes med det?
 
Sist redigert av en moderator:
Synes det så veldig bra ut faktisk, men hvorfor droppe keywords? Er kanskje ikke så viktig lenger nå i dag, men skader heller ikke.

Kunne heller hatt noe automatiserte saker, som automatisk plukket ut noen keywords og ikke var et felt man måtte fylle ut.
 

Bjørnar

Gründer
takk for svar folkens! :)

godt spørsmål hvorfor man skal droppe keywords... enten har jeg lest det, eller så tror jeg bare det skal være sånn. fint om noen kan bekrefte dette? og enig med zapotek her, slik bør gjøres manuelt.
 
Når det gjelder Meta Keywords så skader det absolutt ikke å ha det med. Det var kanskje mest i bruk før, fra før 2000 og til årene rett etter. Er jo ikke mange søkemotorer som tar hensyn til disse.

Dessuten sies det vel at Yahoo fortsatt bruker dette - om man samtidig finner disse ordene i innholdet på siden forøvrig. Om noen andre, mindre og nyere eller eldre søkemotorer fortsatt bruker det aner jeg ikke. Men altså, konklusjonen min er at det ikke skader å bruke dette, selv om verdien kanskje ikke alltid er stor (eller er der i det hele tatt)
 

Bjørnar

Gründer
Hu sa så brura og.
Men hvorfor ikke det?
Fordi jeg tilhører den gruppen som tenker "dersom siden din er bra, finner google den og de besøkende". Jeg innrømmer at jeg ikke har hengt med i svingene.

Jeg driver rundt 20 nettsider i dag, og med enkel jobbing bør jeg kunne øke inntektene mine.

I tillegg fortjener kundene mine også et minimum av SEO - til nå har det vært dødt.
 
Å ha med meta keywords skader på den måten at du kaster bort tid ved å skrive dem inn, og tid er penger... :D

Joda, tar akkurat den. Selv om det sikkert kan diskuteres hvor mye tid man bruker på å skrive inn 6-7 ord separert med kommategnet. Om man derimot hadde et system som automatisk plukket ut et visst antall ord utifra teksten på siden så ville man jo ikke tapt noe tid.

Men selvsagt er det unødvendig om man bruker mye tid på å finne de riktige ordene etc.
 

Bjørnar

Gründer
jebbis, du driver 20 nettsteder og har ikke gjort SEO? Ahh, herlig, se for deg en rik fremtid :)

jo, du kan trygt si at jeg er en unnasluntrer. har vel vært medlem av nwf for lenge ... SEO er ikke et stort tema der :p

men er det flere ting jeg kan gjøre onsite? tenker å gjennom føre de tiltakene der først, før jeg hopper videre inn i materien :)
 
Topp