Julian Alois Barthel
Webmaster innenfor Reise
Må si at dette har vist seg å bli en bra(!) post..
Har selv snappet opp noen tips herifra!
Keep It Comming
Keep It Comming
Må si at dette har vist seg å bli en bra(!) post..
Keep It Comming
Tror et hett tips er å ha noe annet som betaler husleia sånn foreløpig, i det minste en deltidsjobb.
Jeg går på skole (og får dermed stipend/studielån), gjør layout for 2-3 blader noen dager i måneden (bra betalt, så det blir endel penger av det selv om det ikke er så mye), og driver nå juiced ved siden av (overtok det fra kenneth for... 2 måneder? siden), og nå ser det ut til å begynne å komme inn noen kroner derfra også. Mange bekker små osv
Dette er ikke noe problem, det finnes mange gode analyseverktøy der ute. Selv bruker jeg Google Analytics, og er godt fornøyd med det. I tillegg har de fleste (iallefall av de jeg har brukt) webhoster eget statistikksystem som du kan bruke enten selv eller som supplement.Jeg aner ikke hvordan jeg skal finne ut hvor mange besøkende jeg har og sånt.. Men jeg velger å ikke ta bekymringene på forskudd her, og heller ta ting som det kommer.
Den beskrivelsen som bedriften skal registreres under er ikke noen juridisk bindende avtale på noen måte. Etter hva jeg vet kan også beskrivelsen forandres når du måtte ønske det. Selv er jeg registrert under "Annen konsulentvirksomhet tilknyttet system- og programvare".Er forberedt på både motgang og medgang... Sånn som nå, ser at foretaket mitt ikke ble helt registrert enda. De krevde at jeg utfylte nærmere nøyaktig hva jeg skulle gjøre. Hva om det forandrer seg etterhvert? I utgangspunktet tenkte jeg ikke å drive "varehandel", men det kan jo bli aktuelt å selge produkter etterhvert...
... så tror jeg du MÅ momsregistrere deg med en gang, dvs 2500 i utgifter før du er i gang, noe som kan være litt surt. ...
derimot bør du være obs på en ting, skal du drive varehandel, så tror jeg du MÅ momsregistrere deg med en gang, dvs 2500 i utgifter før du er i gang, noe som kan være litt surt. Til gjengjeld får du tilbake mva på alt du kjøper til firmaet
- Når du passerer 50.000kr. i omsetning innen for en 12 måneders periode, plikter du å registrere deg. Du skal da tilføye mva. til dine utgående fakturaer.
Om du selger annonseplass eller fysiske varer spiller egentlig ingen rolle ifht. momsregistrering. Så lenge varen/tjenesten er momspliktig (hvilket annonsesalg er), er du pliktig til å registrere deg.
Så jeg kan ikke selge annonseplasser før jeg har registrert meg i merverdiavgiftsmanntallet? Men det går greit med Adsense, TD og sånt?
Hva hvis noen spør meg om å få lov å annonsere hos meg? Da må jeg også være registrert først?