En annonsør kan godt betale en million pr lead, men hvis f.ex. bannerne/tekstene er så dårlige at ingen noensinne klikker på en annonse, så blir det fremdeles null på sluttlinja.
Helt enig. Det er vårt ansvar å sørge for at materialet, tilbudet og kunden selv er spennende nok, seriøs nok troverdig sånn at det blir attraktivt og dermed god butikk for oss og partnerne. Det er imidlertid partnerne selv som må ta ansvar for å promotere en kunde eller kampanje på et ordentlig vis. Jeg har nok av eksempler på partnere som klager på kampanjer som går dårlig når de bruker den dessidert minste banneren på en latterlig plassering.
Når det er sagt har jeg stor tro på å lage hver kampanje fra bunnen av selv om det finnes konkurrenter som også kjører den. Jeg pleier å gi vår designavdeling logoer, budskap osv som de trenger, men jeg viser de ikke hvordan euroads, adpepper etc har gjort det. Sjansen er da større for at de selv kan finne noen spennende og nye virer på kampanjene i tillegg til at de ser fete ut. Dette er mitt lille bidrag til å gjøre kampanjer mer spennende for brukeren.
Et større bidrag vil selvfølgelig å være å kun kjøre unike kampanjer. Vi jobber med den saken, men jeg tror det er vanskelig å unngå visse gjengangere i de forskjellige nettverkene.
Skamlaus ja. Og som all annen skamlaus reklame er ingenting dokumentert. 30% ? Dokumenter for f...!!!
Ikke se på meg. Dette er som sagt ikke mine ord.