Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nye politi.no

oddbjoro

Medlem
Står samme navn i begge artikler, så enten prøver begge byer å ta kred'en for denne gutten, eller så er han en tromsøværing bosatt i Trondheim :)
 
U

Uregistrert

Guest
Grunnløs kritikk

Det var da utrolig mange geeker som klager på utseendet. Poenget er vel at siden skal være intuitiv og forståelig for alle. På tide å jekke ned nerdene som forventer at siden skal være personlig tilpasset dem.

Leste om en kar som nevnte at siden burde kostet under 1 million å utvikle. Han har tydeligvis laget sin egen side i frontpage og tror at politiet kunne gjøre det samme.

Googlet prosjektet og det står at det har kostet 26 millioner. Kun 5 millioner ble brukt på konsulentselskapet som skulle lage sidene. Hvor har resten blitt av?
 

picxx

Well-Known Member
Det var da utrolig mange geeker som klager på utseendet. Poenget er vel at siden skal være intuitiv og forståelig for alle. På tide å jekke ned nerdene som forventer at siden skal være personlig tilpasset dem.

Det som er synd er jo at disse "geekene" faktisk har greie på hvor mye det koster å sette opp/designe en slik side.
Om naboen min hadde tuslet til nærmeste opelforhandler og betalt 700.000 for en -82 ascona hadde jeg nok også kommet til å kalt han for en idiot.
 

zapotek

Medlem
I tillegg så skriver du at "siden skal være intuitiv og forståelig for alle", det er faktisk et av ankepunktene mot siden. Den finnes ikke brukervennlig!
 

Keanu

Geek
Nå skal ikke jeg kommentere designet på politi.no, siden jeg er heller design-blind, men det jeg er kritisk til er hvordan de bruker plassen. Det samme går forøvrig til polisen.se (men ikke i riktig så stor grad).

Problemet er at de er for opptatt av å fortelle om seg selv, gjennom nyhetene/bloggen de har brukt mesteparten av forsiden sin på. Jeg er rimelig sikker på at 95 % + av de som går inn på politi.no ikke er interessert i det som står der. Med et såpass stort budsjett hadde jeg trodd at de kunne kartlegge mer hvordan sidene deres har blitt brukt, og hvordan de vil bli brukt. De er på riktig vei med boksene for "Pass", "Tips politiet" etc, men jeg synes fortsatt de burde fått til en bedre landingsside.

Se på if.no som eksempel på side jeg synes har gjort det bedre.
 
Topp