Vel, når et firma har blitt dratt til retten et tusentalls ganger av firmaer som mener at de ikke har bestilt det de blir fakturert for, da vil jeg nok si det er et ganske solid hint om at de ikke handler i god tro.
Det samme er det med disse katalogsvindlerne som sender ut skjemaer som antyder at de tidligere har gitt ut telefonkatalogens gule sider, der navnet kan tolkes som at de har noe med den gamle nummeropplysningen å gjøre, der det de kaller "kontaktinformasjon" i realiteten er en bestilling, der det kun fremgår i liten tekst midtveis inne i en lang og uoversiktelig oppramsing at det er en betalt tjeneste det dreier seg om, der denne betalte tjenesten er helt hinsides overpriset, der det må sies opp lenge i forveien for at ikke avtalen automatisk skal fornyes - og ikke bare for ett år, men for TO, de utelater opplysninger som "burde" ha vært med og dermed er veldig fristende å korrigere (men da blir det plutselig en bestilling), osv osv.
Da snakker vi ikke lenger om at de handler i god tro.
De gjør det rett og slett med vitende og vilje uoversiktelig og vanskelig å finne informasjon som er svært viktig (for ikke å si avgjørende) for avtalen, og lett å misforstå hva det dreier seg om.
Jeg tror ikke dere vil finne noen rettsavgjørelse som går i teleopplysningens favør, samme hvor mye dere leter, rett og slett fordi fremgangsmåten deres i høyeste grad handler om "ond tro" (utrolig dårlig oversettelse det uttrykket der) og dårlig forretningsskikk, men derimot ville det IKKE overraske meg om man finner dommer mot dem, hvis de da har vært så dumme å dra saken så langt.