Leste tråden her og kan ikke skjønne hvordan noen kan mene at dette ikke er svindel. Det ble også nevnt et eksempel på et tysk firma som drev i samme stil tidligere.
Det eneste dette firmaet prøver å gjøre er å lure firma-eiere som ikke er helt våkne når de får dette brevet.
Dersom MSites (var det det du het) hadde hatt daglig 400 brev han skulle åpne med regninger, fakturaer og annet, og han ikke var ansvarlig for innkjøp, så kan det hende at han tenkte at "dette annonserer vi på, så her er det bare å fylle ut".
Kanskje er det litt lite snilt å kalle det svindel, men samtidig så er det altså her snakk om et firma som rett og slett forsøker å lure noen til å sende inn noe som de normalt sett aldri i verden ville takket ja til.
Jeg støtter opp "anklagen" om useriøs drift. Ikke bare basert på at de etteligner gulesider og sier de har nytt navn og miljøvennlig profil, de skriver også at de "ikke lenger sender ut trykte kataloger" (har de noensinne gjort det)
Nei, det som jeg regner som useriøst er at de sender ut mengder med brev til folk og håper og krysser fingrene for at nok folk signerer og sender inn.
Og det er tydeligvis mange nok som gjør det, ellers hadde man aldri fått noe slikt i posten.
For min del så vil jeg oppfordre firmaer og eiere som har fått slike brev til å IKKE signere, men allikevel sende inn slippen (gjerne skrive på at man ikke ønsker dette)
Da koster det firmaet penger (ferdigbetalt porto) og vi får slutt på denne formen for lureri. Svindel eller ikke svindel, det er uærlig, uetisk og en håpløs måte å drive firma på.