Jeg betviler sterkt at de kaller dette svindel! Det må du gjerne dokumentere i så tilfelle.
Dette har vel ikke noe med engasjement for tvilsomme forretningsmetoder!?! Og, hva er det som gjør deg til "påtalemakt og domstol" i forhold til disse forretningsdrivende. Er vel mer skummelt med ditt engasjement i forhold til disse synes jeg da....
Og, jeg gjentar meg selv - hvis ikke en leder av en bedrift klarer å lese gjennom dokumentet han skriver under på burde han rett og slett ikke drevet en bedrift!
Kall det hva du vil, jeg kaller det svindel, på telefonen i går kalte ansvarlig for varslingslisten det svindel, og hvis vi sjekker tror jeg nok et flertall av befolkningen er helt enige med meg.
Engasjement for tvilsomme forretningsmetoder? Vel, i enhver tråd der det er noen som opplyser/advarer mot firmaer som driver med det de fleste av oss oppfatter som tvilsomme forretningsmetoder, så dukker samme person (gjett hvem) opp, og kommer stormende til forsvar for de stakkars forretningsdrivende som blir hengt ut, bare fordi de lager en litt spesiell avtale som man naturligvis burde ha lest mye nøyere gjennom før man gikk med på.
Trenger man å være påtalemakt og domstol for å si sin mening om et firmas forretningsmetoder? Det var i såfall nytt for meg.
Kataloger online og offline har vel ca samme nytteverdi ja, men verdien er veldig avhengig av at noen faktisk bruker dem, og hvis ingen bruker dem, da er verdien definitivt 0.
Du må gjerne gjenta deg selv hundre ganger til, men selv om noe ikke er *ulovlig*, så trenger det ikke dermed å være regnet som en ærlig måte å drive forretninger på. Og å presentere noe som noe helt annet enn det det virkelig er, og å skjule kostnader i liten skrift og lange avtaletekster - det regnes gjerne som "tvilsomt" eller det som værre er.
For å si det enkelt: Tror du det er mange som ville ha gått inn på en slik avtale som det teleopplysningen her "tilbyr", hvis de leste hele avtaleteksten nøye? Jeg tror det ville være veldig veldig få. Og tror du det er veldig mange av de som har gått inn på avtalen, som er fornøyde med den i etterkant?