Hei.
Er helt ny når det kommer til nettsider, domener, WordPress, webhotell, databaser etc. Har derfor noen spørsmål.
La oss si at jeg har 5 forskjellige domener, bare noen tenkte eksempler her:
www.123dinenyheter.no
www.kurs789.no
www.friluftsliv4ever.no
www.www.com
www.olebrumm.no
Alle sidene skal drives med WordPress.
1. Trenger jeg et webhotell for alle sidene, eller trenger jeg et webhotell per side?
2. Trenger jeg en WordPress, eller kan man bruke samme WordPress på alle sidene (type WordPress Multisite)?
3. Trenger jeg en eller flere databaser (MySQL)?
La oss si om 2 år at jeg har fått 45 nye domener i tillegg, som alle drives i WordPress. Forandrer dette noe?
Ønsker at det skal være lettest mulig å administrere innholdet på nettsidene.
4. Har dere noen anbefalinger på hosting-selskap for webhotellet? Gjerne et hosting-selskap som fungerer godt sammen med WordPress.
5. Har noen domener registret hos domeneshop.no i dag, er dette en egnet leverandør av webhotell slik min bruk er tiltenkt? Eller burde jeg se på proisp eller hostinger?
Tusen takk for hjelpen.
Er helt ny når det kommer til nettsider, domener, WordPress, webhotell, databaser etc. Har derfor noen spørsmål.
La oss si at jeg har 5 forskjellige domener, bare noen tenkte eksempler her:
www.123dinenyheter.no
www.kurs789.no
www.friluftsliv4ever.no
www.www.com
www.olebrumm.no
Alle sidene skal drives med WordPress.
1. Trenger jeg et webhotell for alle sidene, eller trenger jeg et webhotell per side?
2. Trenger jeg en WordPress, eller kan man bruke samme WordPress på alle sidene (type WordPress Multisite)?
3. Trenger jeg en eller flere databaser (MySQL)?
La oss si om 2 år at jeg har fått 45 nye domener i tillegg, som alle drives i WordPress. Forandrer dette noe?
Ønsker at det skal være lettest mulig å administrere innholdet på nettsidene.
4. Har dere noen anbefalinger på hosting-selskap for webhotellet? Gjerne et hosting-selskap som fungerer godt sammen med WordPress.
5. Har noen domener registret hos domeneshop.no i dag, er dette en egnet leverandør av webhotell slik min bruk er tiltenkt? Eller burde jeg se på proisp eller hostinger?
Tusen takk for hjelpen.