NSB endrer sin søkeords policy til lukket!

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kjære affiliate!

Vi beklager å måtte meddele at fra torsdag 10 april endrer NSB sin søkeords policy til lukket. Det
vil si at det fra denne datoen ikke lenger er lov til å kjøpe søkeord i dette programmet. NSB takker
deg for et godt samarbeid.

Mvh,

TradeDoubler og NSB

Var det virkelig noen som kjøpte søkeord for NSB? Dem betaler jo 2%! Hva er marginene for å tjene på det?

webmoney

Søkemotoroptimist
Fikk meg en god latter da jeg fikk meldingen om at de ikke lenger tillater keyword buying.

At NSB nesten ikke betaler noen ting er faktisk en overdrivelse: De betaler ikke i det hele tatt.

Jeg har nemlig fortsatt provisjon fra november 2007 tilgode hos NSB.

sKrud

Meget sliten student
Fikk meg en god latter da jeg fikk meldingen om at de ikke lenger tillater keyword buying.

At NSB nesten ikke betaler noen ting er faktisk en overdrivelse: De betaler ikke i det hele tatt.

Jeg har nemlig fortsatt provisjon fra november 2007 tilgode hos NSB.

Stemmer det, har også ca. 4000kr som er utestående fra november.. Har purret på TD om dette, men får ikke svar..

picxx

WF 09
Stemmer det, har også ca. 4000kr som er utestående fra november.. Har purret på TD om dette, men får ikke svar..

Slikt noe hadde jo minst fortjent en bloggpost :D

sKrud

Meget sliten student
Dumt spørsmål kanskje, men godtar du at de ikke betaler deg?

Nei, gjør ikke det.. Har derfor gått mer og mer over til andre leverandører.. Men skal også legges til at jeg (uten å vite om det) brøt en av reglene.. Men rette opp i dette med en gang jeg ble gjort klar over det..

Har den siste tiden hatt lignende problemer med et par utenlandske sponsorer..Der 3.dk er blant de absolutt verste.. De har vært på etterskudd med sine betalinger siden november.. Dvs. de har mer eller mindre vært i pause siden november, har riktig nok fått betaling 3 ganger siden dette, men det er utrolig irriterende og ikke kunne se statistikken hos dem.

Har nå stoppet å annonsere for dem. Å NSB annonserte jeg kun for i en uke.

Mats@TD

Medlem
Var det virkelig noen som kjøpte søkeord for NSB? Dem betaler jo 2%! Hva er marginene for å tjene på det?

NSB var et av topp-programmene hos TradeDoubler selv med bare 2%. Noen affiliates ser seg blind på provisjonen, men glemmer at produkter som f.eks. togbiletter er volumprodukter. Det selges fryktelig mye togbiletter, det eneste stedet du får kjøpt dem er hos NSB og i mars måned ble det betalt ut over 100 000 i provisjon til de fire beste keyword buyerene på dette programmet. NSB var en meget god annonsør for keywordbuying, spesielt for de som hadde en god plassering. Veldig synd at kwb nå lukkes på NSB.

Angående manglende betaling som sKrud og mapdaddy nevner, så kan jeg ikke se noen utestående fakturaer på NSB på deres kontoer. Hvis det er noen andre kontoer dere bruker som jeg ikke er klar over så send den ubetalte faktura IDen til support.no@tradedoubler.com så skal jeg få noen til å ta en titt på det.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Fra siste nyhetsbrevet deres:
Vi vil fremover gå gjennom alle affiliates, for å forsikre oss at dere er i tråd med NSBs nåværende kommunikasjonsprofil. Vi ønsker å beholde og knytte til oss nettsider som stiller like høye krav til innhold og design som vi selv gjør. Dette betyr dessverre at samarbeidet med noen affiliates vil bli avsluttet i løpet av de neste ukene.

Dem strammer jammen inn om dagen også. Kanskje dem burde vurdere å øke provisjonsprisene sine litt også..

webmoney

Søkemotoroptimist
NSB strammer inn på antall bannere, type bannere (kun gif fra 30. april) og reduserer cookie-tiden til kun ti dager.

I tillegg har NSB forbudt keyword-buying, betaler 2% provisjon og lar konsekvent være å betale affiliatene sine (jeg har hatt penger til gode hos NSB i nesten et halvt år nå).

For å pynte kaka advarer NSB også mot at "samarbeidet med noen affiliates vil bli avsluttet i løpet av de neste ukene".

NSBs affiliateprogram hos TD er i alle fall godt for humøret.

Msites Ltd

Livsnyter
Spørsmålet med NSB er vel mer om hvor lenge TD vil godta så dårlige betingelser som det legges opp til nå. Det ser jo mer ut som om de hadde passet inn hos et av mediebyråene som kunne plassert bannerne på "riktige" sider - men, da hadde jo NSB vært nødt til å betale for dette.
Hva får TD ut av dette? Det kan jo umulig være spesielt interessant for TD å ha en slik kunde som man sannsynligvis vil få mye mindre ut av såfremt også TD har provisjon på denne kunden. Eller betaler de en så høy fastsum til TD at det er vanskelig å slippe dem som kunde??

Topp