Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norge i gjeld?

pleb

Medlem
Hva om noe slikt skulle skjedd? Vet ikke hvor håndfaste slike rykter er, men det vil jo være en helt utrolig stor jobb å få regnskapet til å gå rundt om noe sånt ville blitt ett faktum. Noen måtte tatt en støyt en eller annen plass med tanke på all gjelden Usa har. Jeg sier ikke at dette vil skje, men at det kan skje, det ser jeg absolutt ikke bort ifra med alt det økonomiske rotet borte i Usa. I tillegg er de jo ikke kjent for å være ett land med så mye skrupler.

Antar at det ville blitt nøyaktig samme regnskapsjobb som da flere av de vest- og sentral-europeiske landene gikk fra egen valuta til Euro. Her snakket vi også om giganter innenfor global økonomi.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
det er kjekt å lese resten også kongen, ikke bare stoppe halvveis inn i første setning... selv om meningen da ikke lenger blir sånn som du ønsket at den skulle være:

USAs sentralbanksystem er unikt på verdensbasis. Systemet er en hybrid av tolv privateide sentralbanker («Federal Reserve Banks») og en politisk utpekt ledelse. Det øverste nivået i systemet er Board of Governors som holder til i Washington D.C. Dette styret utpekes av USAs president og godkjennes av Senatet. Under styret kommer Federal Open Market Committee, som har hovedansvaret for landets pengepolitikk. Denne komiteen består av Board of Governors og formennene for fem av de tolv Federal Reserve Banks. Under disse kommer de tolv bankene, som i stor grad tar seg av de praktiske gjøremålene til sentralbanksystemet.

The Fed har status som en uavhengig føderal institusjon («Independent agency of the Federal government»). Kongressen har et overordnet ansvar for Federal Reserve, men blander seg ikke inn i den daglige driften. To ganger i året rapporterer styreformannen i the Fed til Kongressen, men i det daglige er samarbeidet med finansdepartementet og presidenten viktigere. Selv om the Fed har en uavhengig status kan denne tilbakekalles om Kongressen mener at politikken til the Fed strider mot nasjonens interesser.

..og litt mer, fra engelske wikipedia:
According to the Board of Governors, the Federal Reserve is independent within government in that "its decisions do not have to be ratified by the President or anyone else in the executive or legislative branch of government." However, its authority is derived from the U.S. Congress and is subject to congressional oversight. Additionally, the members of the Board of Governors, including its chairman and vice-chairman, are chosen by the President and confirmed by Congress. The government also exercises some control over the Federal Reserve by appointing and setting the salaries of the system's highest-level employees. Thus the Federal Reserve has both private and public aspects.[12] The U.S. Government receives all of the system's annual profits, after a statutory dividend of 6% on member banks' capital investment is paid, and an account surplus is maintained. The Federal Reserve transferred a record amount of $45 billion to the U.S. Treasury in 2009.[13]
 
Sist redigert:

Nutz

Med lem
Hehe, den kontrollen USA's regjering har med banken er nøyaktig NULL.. :)
Har da sett høringer der sjefen for banken har nektet å si hvem som mottok penger fra krisepakka.. Og at det ikke har vært en statlig revisjon av "the federal bank" på 20 år.

Dette er sikkert et symptom for et sunt økonomisk system i manges ører. Men i mine skurrer det litt for å si det mildt. :D

Er nok ikke en myte at det er bankene som styrer USA's regjering i praksis.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Leser du i det hele tatt det du linker til, gutt, eller bare linker du i vilden sky alt om the fed der det står "private" et eller annet sted i teksten, gutt? Eller kanskje du bare ikke helt skjønner hva som står der, gutt?

http://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Reserve_Notes:
A Federal Reserve Note is a type of banknote used in the United States of America. Federal Reserve Notes are printed by the United States Bureau of Engraving and Printing on paper made by Crane & Co. of Dalton, Massachusetts. They are the only type of U.S. banknote that is still produced today[1] and they should not be confused with Federal Reserve Bank Notes.

Federal Reserve Notes are authorized by Section 411 of Title 12 of the United States Code and are issued to the Federal Reserve Banks at the discretion of the Board of Governors of the Federal Reserve System.[2] The notes are then put into circulation by the Federal Reserve Banks.[3] Once the notes are put into circulation, they become liabilities of the Federal Reserve Banks[4] and obligations of the United States.[2]

Federal Reserve Notes are fiat currency, with the words "this note is legal tender for all debts, public and private" printed on each note. (See generally 31 U.S.C. § 5103.) They have replaced United States Notes, which were once issued by the Treasury Department.
The authority of the Federal Reserve Banks to issue notes comes from the Federal Reserve Act of 1913. Legally, they are liabilities of the Federal Reserve Banks and obligations of the United States government.

Fiat money - Wikipedia, the free encyclopedia:
Fiat money is money that has value only because of government regulation or law. The term derives from the Latin fiat, meaning "let it be done", as such money is established by government decree. Where fiat money is used as currency, the term fiat currency is used. Today, most national currencies are fiat currencies, including the US dollar, the euro, and all other reserve currencies, and have been since the Nixon Shock of 1971.

Det som forvirrer deg, gutt, er nok http://en.wikipedia.org/wiki/National_Bank_Notes:
National Bank Notes were United States currency banknotes issued by banks chartered by the United States Government. The notes were backed by United States bonds the bank deposited with the United States Treasury.

Legg merke til at det står "were", gutt. Det vil si at det er i fortid, gutt, og selv om de fremdeles er gyldig som betalingsmiddel, så har de ikke blitt produsert siden 1935, gutt:
From 1863 to 1935, National Bank Notes were issued by banks throughout the country and in U.S. territories. Banks with a federal charter would deposit bonds in the U.S. Treasury. The banks then could print banknotes worth up to 90% of the value of the bonds. The federal government would back the value of the notes - the issuance of which created a demand for the government bonds needed to back them.

Skal vi forresten kutte ut sånne tåpelige hersketeknikker som å prøve å nedgradere folk ved å kalle dem "gutt" og dermed antyde at man selv er så mye eldre og visere? Neida neida, det var naturligvis ikke det du gjorde, selvsagt ikke. Men det er det det er, selv om du kanskje ikke har tenkt sånn på det. Det ser ihvertfall bare utrolig tåpelig ut, som jeg håper jeg har vist over.
 
Sist redigert:

kongen

kongemedlem
Jeg kan forøvrig fint lage en video som "beviser" at det egentlig var DU som drepte JFK, og legge den ut på youtube, men det blir ikke noe mer sant for det.

Wow, du er smart du. Tror kanskje du har sett litt for mye på Brødrene Dal og Spektralsteinene. Jeg kan opplyse deg om at tidsmaskinen bare var et filmtriks. Da JFK døde i 1963 så var ikke jeg født, så denne videoen gleder jeg meg til å se.

Og nei, jeg leser ikke nyhetsspeilet, har aldri hørt om det før du gjorde meg oppmerksom på det.

Men fra spøk til alvor, Fed er privat.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ok, alle kilder du har klart å grave fram sier riktignok at den ikke er det, men du får tro hva du vil. (Etter å ha lest de første linjene på de siste sidene og youtubevideoene du linka til regner jeg dem som like troverdige som nyhetsspeilet, som jeg ikke akkurat regner som noen god kilde, det ringer ikke f.ex. noen bjeller når du ser at første ord i beskrivelsen på youtube er "Illumnati"?)
 

picxx

Well-Known Member
Glad jeg ikke er så langt unna Kina jeg.... :p
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Jeg kan opplyse deg om at tidsmaskinen bare var et filmtriks. Da JFK døde i 1963 så var ikke jeg født, så denne videoen gleder jeg meg til å se.

Det er forresten nettopp det der som er poenget, men det skjønte du tydeligvis ikke: Hvem som helst kan lage en video som "beviser" noe, og legge den på youtube (beste eksempel er jo alle NWO-911-truth-bush-and-cheney-did-it-videoene), og hvem som helst kan lage en nettside som f.ex. "beviser" at hele USA egentlig kontrolleres av marsboere. De Rothschilds/Illumnati-videoene dine "beviser" omtrent like mye som Matrix-filmene - altså ingenting. De PÅSTÅR noe, som er noe helt annet enn å bevise det. Det er sikkert en fin historie, men personlig foretrekker jeg Tolkien hvis jeg skal lese eventyr. Forøvrig vil jeg anbefale å lese litt mindre Dan Brown enn det du tydeligvis gjør hvis du er så opphengt i Illumnati og konspirasjoner rundt disse.
 

picxx

Well-Known Member
Det er forresten nettopp det der som er poenget, men det skjønte du tydeligvis ikke: Hvem som helst kan lage en video som "beviser" noe, og legge den på youtube (beste eksempel er jo alle NWO-911-truth-bush-and-cheney-did-it-videoene), og hvem som helst kan lage en nettside som f.ex. "beviser" at hele USA egentlig kontrolleres av marsboere. De Rothschilds/Illumnati-videoene dine "beviser" omtrent like mye som Matrix-filmene - altså ingenting. De PÅSTÅR noe, som er noe helt annet enn å bevise det. Det er sikkert en fin historie, men personlig foretrekker jeg Tolkien hvis jeg skal lese eventyr. Forøvrig vil jeg anbefale å lese litt mindre Dan Brown enn det du tydeligvis gjør hvis du er så opphengt i Illumnati og konspirasjoner rundt disse.

Sjelden jeg er enig med dette atomet, men her er jeg 100% enig!
 

Hupsey

Medlem
Wikipedia kan også ta feil...
Fra Atomets sitat:
From 1863 to 1935, National Bank Notes were issued by banks throughout the country and in U.S. territories
Dette er feil JFK utsedte US dollars langt senere en dette.
Disse sedlene er meget skjeldne og verdifulle, fordi mesteparten av dem ble trukket tilbake av LBJ etter attentatet på Kennedy.
Se blide:
Kennedy2DollarLarge.jpg

Eller søk på Google images etter:JFK us dollar..


Er enig med Atomet i at det finnes mye udokumentert oppspinn på nett, og Nyhetspeilet
har utrolig mye vas.
Dette høres kanskje ut som den ultimate konspirasjons teorien, men saken er faktisk at mye av oppspinnet faktisk er fabrikert for å skape desinformasjon.
På den måten er det enda vanskeliger å skille fakta fra oppspinn.

Dette er kjent som contelpro.
COINTELPRO - Wikipedia, the free encyclopedia
J Edgar Hoover som var Kennedys fiende nr1 var ekspert på dette:

Når det gjelder om Fed er privat eid er det ingen tvil om at det er fakta.
Har ikke sett noen offesielle kilder som benekter det heller...

Federal Reserve skal nå faktisk granskes for første gang.
Det som er mest oppsiktsvekkende er at det er en av de sørste Fed kritikerene i Kongressen som skal lede granskingen:
Ron Paul, Author of ?End the Fed,? to Lead Fed Panel - Bloomberg
 
Sist redigert:

Nutz

Med lem
Synes det er flott at noen er kritiske til det vedtatte som noen få har bestemt.
Mye sykt av konspirasjonsteorier ute å går, men nå er jo ikke jeg en som er kjent for å ha fått utdelt mest vett av folkene her inne. :)

Døvt å trekke inn 9/11 opplegget i denne tråden.
Det er umulig å bevise at den offisielle 9/11-rapporten er feil og manipulert, fordi noen har vedtatt at dette ikke skal etterforskes mer.. Case closed, uansett om det er omtrent en million logiske feil i den.
Det at godt over 1000 arkitekter synes at den offisielle forklaringen på hvorfor og hvordan de 3 bygningene falt ikke henger på greip, er kanskje noe å ta med seg.
De får seg ikke til å forstå hvordan en betong/stålbygning kan falle så fort som tilnærmet fritt fall med så mye masse og sterk struktur under som skulle bremset det betydelig mer.
-Dette med Pentagon, ca 70 overvåkningsvideoer som har blitt konfiskert av FBI, noen måtte gå til sak for å få frigitt 3 som ikke viste noe fly som traff, -bare "noen" som kom forbi. :)
Hva med analysen av "Blackboxen" som ble frigitt med alle data?
Fra flyet tok av til det eksploderte, så hadde ikke døren til cockpit blitt åpnet en eneste gang, alle statuser i "blackbox" viste at døren var lukket. -Litt rart med tanke på at flyet ble kapret i luften.
Piloter som bekrefter at den påståtte farten og manøvreringen ikke er mulig for den type fly.
Bør det ikke da med dette være lov å kjempe for en ny uavhengig etterforskning?
 
Topp