Det er et par ting som jeg synes var interessant.
§5.2 andre del f.eks - der klagemotparten presiserer noe fra en tidligere dom, eller enda bedre var det at Domeneklagenemda nevnte 'Lundetangen-dommen' i §6.2.
Jeg tipper det er også viktig at klagenemda påpeker at det ikke ble bestridt at merket var innarbeidet som varemerke - det er tydeligvis noe klagemotparten kunne ha gjort, eller ihvertfall påpeke at påstanden i §5.1 ikke er dokumentert - det står bare at det er et innarbeidet varemerke - men det var jo ikke relevant (?).
Men jeg synes det er litt merkelig at domeneklagenemda først skriver at de ikke finner grunn til å fravike vurderingen at klageren ikke kan hevde varemerkerettigheter til merket, men så fortsetter de å argumentere, og ender opp med at de kaller det "en rettighet", side 4 tredje paraf. Er det noen her med litt kompetanse på feltet "rettigheter"? Synes at det var litt merkelig.
Jeg tror at domeneklagenemda gjorde rett denne gangen også, og synes det var en veldig interessant sak. Viktig å ordlegge seg rett, visstnok.
Så: At en part slutter å bruke et navn aktivt betyr da - ifølge retten - at du ikke lenger nyter varemerkerettslig vern.