Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen AdSense spørsmål

Bjørn

Domenespekulant
Tusen takk for tipset! Skal gjøre et forsøk og se hva som skjer :) Er ganske fersk i Adsense vidunderlige verden. Meldte meg på Trade Doubler i går også, så skal bli spennende å se. Kanskje en kombinasjon av disse to gjør susen?
 

picxx

Well-Known Member
Bra CTR :)
Å tenke utradisjonelt når man plasserer reklame gjør alldeles ikke noe.
Om siden har godt innhold vil likevel brukerne komme i retur, særlig om man minner brukeren på å bokmerke siden _før_ man serverer dem reklame.
En av de største (og beste) tutorialsidene på nett legger opp annonseringen på denne måten du beskriver + litt annet snadder som lett skyver en bruker vekk fra siden.
Brukere returnerer likevel, og besøkstallet stiger for hver dag som går.

Det essentielle på en side er vel at man har innhold brukerne ønsker å komme tilbake til.
MFA sider er _ikke_ sider brukere ønsker å returnere til, og sider som myspacemaster.net hari mine øyne også et altfor forutsigbart annonsemønster til at det skil gi noen absolutt større vinst.
 

Bjørn

Domenespekulant
Per80 (eller andre); har lagt det inn nå, men får ikke reklamen til venstre for teksten, men rett ovenfor, så det spiller forhåpentligvis ikke så mye rolle (får teste). Burden url-en være svart også, som teksten, eller følge blåfargen jeg har iøvrige linker på siden?
 

Per80

Medlem
Ingen problem, takk meg i neste måned når du har 5 ganger mer klikk.

Tradedoubler er meget bra, tjener desidert mest penger med dem.

Jeg gir deg et nytt tips for mest mulig salg med Tradedoubler - Bruk kun tekstlinker. Glem bannerene, da er vi tilbake på dette med filtrering igjen. 90% av alle som surfer på nettet filtrerer ut bannere, men de klikker på en tekstlink om det du skriver er interessant. Dette er ihvertfall min erfaring, (sikkert en eller annen som kan vise til CTR på 20% på banner :)
 

Per80

Medlem
Hei Domenebloggen

Det er meget bra. Annonsene som du ser er nå mye mer integrert med teksten. Helt optimalt ville det være og hatt annonsene rett ved teksten som jeg viste, men det utgjør ikke altfor stor forskjell.

Du trenger ikke og ha overskriften svart på Adsense annonsene så lenge den er lik overskriftene på siden (ser integrert ut)

Da er det bare og hive ut one.com tekstlink og surftown.no tekstlink fra Tradedoubler og vente på at salgene strømmer inn. :)
 

Bjørn

Domenespekulant
Hehe.. vel tror ikke jeg blir millionær med det første, men skal bli artig å følge utviklingen :) Lenkene fra TD bør også plasseres i teksten da, og ikke ha noen annonser i rubrikken til høyre? Noen som har erfaring med kombinasjon av Adsence og TD sammen på siden? Synes å ha lest at Google var blitt så strenge når man kombinerer med andre betalte reklamer?
 

Per80

Medlem
Ja, dem bør plasseres i teksten og du bør skrive en anbefaling om dem. Du blir det ikke med det første, men med tålmodighet er det ikke umulig. Jeg klarer det akkuratt ikke i år, men neste år med god margin forhåpentligvis.
 

Bjørn

Domenespekulant
Imponerende! Er sidene dine kun på engelsk, eller en blanding? Flest blogger eller vanlige sider? Hvor markedsfører du en ny side for å få flest besøkende? Så gøy å høre om suksesshistorier på nett for en adsence nybegynner :)
 

Bjørn

Domenespekulant
Noen andre som kanskje kan fortelle litt hvordan man promoterer sin nye blogg? Har både blogg på norsk og engelsk. Vanlig reg. i søkemotorene er tydeligvis ikke nok. Lenkebygging? Eller noen lure tips?
 

Per80

Medlem
Re

Domenebloggen : Har du fått høyere klikkprosent?

Mesteparten av sidene mine er på engelsk ja, så jeg har en litt anderledes strategi på hvordan man promoterer bloggen.

Er bloggen engelsk betaler jeg penger for markedsføringen. Det eksisterer mange firma som sender inn URL med beskrivelse i 1000 forskjellige kataloger. Har fungert meget bra for meg. Du får lite trafikk fra katalogene, men boost i PR rank med en gang. Koster rundt 500 dollar og gjøre dette, men det er definitivt verdt pengene.

Jeg registrer meg også i forskjellige store kataloger som Microsoft og Yahoo.com. Koster mye, men er verdt pengene i det lange løp. Jeg kjøper også linker rundt omkring som har høy PR.

Ellers er det jo innholdet som er viktigst. En blogg med bra innhold vil gi deg mange innlinker fra andre nettsteder, og det er jo dette som er viktigst i forhold til rangering i Google. (Jo flere innlinker, jo høyere rangering, jo mer besøk)

I forhold til promotering av din blogg bør du registrere siden din overalt. Registrer deg i alle mulige kataloger, bytt link med så mange som mulig, få innlinker på ett eller annet vis. Konsentrer deg om innhold og det vil etterhvert betale seg.
 

Per80

Medlem
Hei Brukernavn

Det avhenger av tema om det lønner seg. Det hjelper ikke stort og registrere feks. en side om kredittkort, legemidler, hotell eller flybilletter. Disse temaene er det hundretusenvis av sider om allerede og det skal ekstremt mye til for å få trafikk til dem (på engelsk vel og merke)

Lager du derimot en litt utradisjonell side kan registrering i store kataloger lønne seg enormt. En av mine sider får hver dag ca. 70-80 unike besøkende fra Yahoo sin katalog. Det tar ikke lang tid før de 299 dollarene er opptjent. En annen ting er at du kan avbestille registreringen etter et år. I de fleste tilfeller vil dem fortsette og ha din side i katalogen selv om du avbestiller etter ett år.

Jeg har testet det skikkelig og har funnet ut at det lønner seg for utradisjonelle temaer. Men litt gambling er det jo, du vet aldri med 100% nøyaktighet hvor mange besøkende du får fra den siden du registrerer deg hos. Det kan alikevel ha mye og si for PR ranking som jo er det viktigste dersom gratis trafikk fra Google er det du vektlegger.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Ganske interessant dette! Vil du mene at du kan klare å få en slik klikkprosent på en hvilken som helst side?
Spørsmålet her blir jo hvorfor mediabyråene som styrer de største reklamekontoene i landet da skal nøye seg med klikkprosenter på 1-2%, eller enda viktigere - hvorfor skal annonsørene nøye seg med disse tallene!
Men, så kommer mitt spørsmål: Er det kvalitetsklikk, dvs utfører disse klikkene en "action" på siden de klikker seg til? For det er vel det vesentlige for annonsøren :)
 
Topp