Re
Domenebloggen : Har du fått høyere klikkprosent?
Mesteparten av sidene mine er på engelsk ja, så jeg har en litt anderledes strategi på hvordan man promoterer bloggen.
Er bloggen engelsk betaler jeg penger for markedsføringen. Det eksisterer mange firma som sender inn URL med beskrivelse i 1000 forskjellige kataloger. Har fungert meget bra for meg. Du får lite trafikk fra katalogene, men boost i PR rank med en gang. Koster rundt 500 dollar og gjøre dette, men det er definitivt verdt pengene.
Jeg registrer meg også i forskjellige store kataloger som Microsoft og Yahoo.com. Koster mye, men er verdt pengene i det lange løp. Jeg kjøper også linker rundt omkring som har høy PR.
Ellers er det jo innholdet som er viktigst. En blogg med bra innhold vil gi deg mange innlinker fra andre nettsteder, og det er jo dette som er viktigst i forhold til rangering i Google. (Jo flere innlinker, jo høyere rangering, jo mer besøk)
I forhold til promotering av din blogg bør du registrere siden din overalt. Registrer deg i alle mulige kataloger, bytt link med så mange som mulig, få innlinker på ett eller annet vis. Konsentrer deg om innhold og det vil etterhvert betale seg.