Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen AdSense spørsmål

Bjørn

Domenespekulant
Hei,

Har hatt AdSense i en kortere periode og lurer på noen ting:

1) Har to blogger (en på engelsk om bloggingtips og en på norsk om domener) registrert på samme AdSense konto. Hva er maks antall sider man kan ha?

2) Er det virkelig ikke mulig å se detaljert stat på de ulike sidene? Får bare opp samlet oversikt og ikke hvordan klikkene fordeler seg på de ulike sidene.

3) Flere enn meg som sliter med å få opp "henvisningsannonsene"? Hvis jeg setter opp 10 stk i en annonse, kommer gjerne bare 1-2 opp i annonsen.

4) Har en klikkrate på 1,81% bare. Ikke så mye å skryte av. Noen som kan gi noen tips?

Takknemlig for alle innspill :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
1: Du kan ha adsense på så mange sider du vil.

2: Joda, du kan sette opp kanaler og legge til noe url filter greier. Husker ikke hva det heter her og nå, men leser du deg fram finner du det.

3: Det finnes en grense på hvor mange du kan ha per side, les manualen for å finne denne grensen. Jeg tror den er to eller tre per side.

4: En klikkrate på 1.81% på en blogg er UTROLIG bra. Det kan igrunn hvilken som helst blogger bekrefte.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Vil bare legge til Kenneths svar at:

3. Taket er 1 henvisningsannonse pr produkt pr side. Du kan ha 3 adsense for content annonser i tillegg.

4. Klikkrate på 1.81% er ganske bra, men ikke sånn helt fantastisk. Jeg har på min blogg så langt vist 550 000 annonser og har fått 24000 klikk- ctr er 4,3%.

"Hemmeligheten" er å inkludere annonsen i ditt design, og følge farger og slikt. Jeg har funnet ut at å legge annonser mellom poster og kommentarfelt på blogger gir bra avkastning. Men, det fører til færre kommentarer til postene, da.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nå skal det også legges til at peterandrej bytter design like ofte (hvis ikke oftere) som han bytter sokker, så alle brukerene hans får et nytt design og utforske annenhver dag.. :)

Peterandrej.com er sikkert verdens eneste blogg som bytter design oftere enn han poster! :]
 

peterandrej

pensjonert moderator
Må du gi deg Kenneth, jeg poster IHVERTFALL 2 poster pr redesign!

Anyway, og off-topic; siden jeg har redesignet så mye har jeg en hel dunge free themes for nedlasting - og de blir lastet ned det kan jeg love deg.

Vel, jeg vil - men har egentlig ikke tid - til å lage bedre versioner av dem - og så selge dem. $49 pr design. Meningen å poste den bedre versionen under hvert gratis theme.

Legge til noen flere funksjoner, pusse litt på farger, du fatter skissa.

Noen som vil hjelpe meg? Du får en del av kaka fra salget selvsagt.. skal vi si 50/50?

POst meg en pm.
 

Per80

Medlem
Klikkrate

Spør du meg er en klikkrate på 1,8 helt katastrofalt. Jeg har 21 % i snitt fordelt på alle sidene. Jeg har også en side med klikkrate på nærmere 28% som er en blogg.

Jeg tror du bør revurdere hvor du legger annonsene dine. For mest mulig klikk skal dem ligge helt oppe til venstre, før teksten begynner. Fjern rammen slik at det ser ut som en del av teksten. La fargen på tekstlinken være lik fargen på resten av teksten.

Jeg garanterer at du vil få fem ganger mer klikk om du gjør dette. Den dårligste siden min har en klikkrate på 17 %
 

Keanu

Geek
Jeg har en klikkrate på 1,12 % den siste måneden. Jeg er fornøyd med dette, og mener man bør heller fokusere på innhold enn plassering av annonser.
Heller 1000 brukere med en klikkrate på 1 % enn 10 brukere med klikkrate på 20 %. :)
Det gjelder iallefall sider man ønsker å bygge opp og som ikke er MFA-sider. (jeg har aldri vært noen fan av MFA-sider, og mener vil heller ha en reklamefri god side enn en generert side som gir meg 10 dollar dagen.)
 

Per80

Medlem
Re

Det er faktisk mulig og ha en kvalitetsside med høy klikkprosent. Det skader ikke og plassere annonsen litt inn i teksten, uten rammer.

Jeg vil heller ha 1000 besøkende med CTR 20% enn 1000 besøkende med CTR 1%
 

Msites Ltd

Livsnyter
Skeptisk! .....er det ikke det mannen i reklamen sier!?! Og, så er det en annen historie med "Per, du lyver......" Ikke at jeg insinuerer at du lyver Per80, men ikke kom og sleng ut slike syke tall uten å dokumentere det........ For hvis du har en CTR på 21% på sider med redaksjonelt innhold e.l. så er du enestående!

Jeg antar også at du pr dd er millionær på nett hvis du har slike tall.....
 

Bjørn

Domenespekulant
Per80 eller noen andre her som har blogger eller sider med så høy CTR, som er villig til å legge en link til siden. Skulle gjerne sett hvordan siden er satt opp.
 

Ståle

Medlem
Per80 eller noen andre her som har blogger eller sider med så høy CTR, som er villig til å legge en link til siden. Skulle gjerne sett hvordan siden er satt opp.

Uten å vite det ser jeg for meg noe slikt kan gi ganske høy CTR:
myspacemaster . net

:rolleyes:
 

Per80

Medlem
2004041632888258726_rs.jpg


Dette er fra kun ett nettsted, valgt i kanalen som dere ser, og dem kommer igjen og igjen.

2004030658157378403_rs.jpg


Her har jeg tatt med noen av de nettstedene med høyere klikkprosent

Jeg skryter ikke på meg at alle sidene er at redaksjonelt innhold, men mesteparten av dem er det.
 

Per80

Medlem
Til domenebloggen : Virker som vi er de eneste i denne tråden som har lyst på høy CTR, neida....

Her er et par tips til hva du kan gjøre. Jeg garanterer at du vil få høyere CTR.

I dag filtrerer vi automatisk vekk all reklamen. Tenk deg når du leser på VG Nett - Hovedsiden. Hvor mange ganger vrir du deg til venstre for og se på reklamen?? Ubevisst og bevisst filtrerer du vekk denne reklamen, fordi du har lite interesse av den.

I bloggen din er reklamen satt til høyre. 90% av alle besøkende filtrerer denne reklamen ut med en gang, og vil knapt nok ta en kikk en gang til. Plasserer du reklamen derimot rett før teksten i samme farge som teksten, vil alle besøkende se reklamen, før dem begynner og lese. (reklamen blir ikke automatisk filtrert ut). Er reklamen interessant som den ofte er med google, vil en besøkende klikke på annonsen. Ja, du kan miste en besøkende, men jeg tror i mange tilfeller at besøkende kommer rett tilbake etter å ha trykket på reklamen, dersom siden din er interessant (som den så ut til og være)

2001448048672916202_rs.jpg
 
Topp