Nettsted på flere språk

picxx

WF 09
Bruker undermapper, f.eks. /en ja.
Slike automatiske oversettere er jo nærmest ubrukelige om nettstedet er seriøst.

sKrud

Meget sliten student
Er da det mulig å speile alt innhold i feks. den engelskedelen over til den norske? Å da evt. få alt som blir speilet til å lagres som "venter på oversettelse/ draft"..Blir fort slitsomt å skal kopiere alt over til 3-4 forskjellige språk..

Ole Avranden

utvandret
Kanskje dette er en jobb for Joomla. Med tillegget Joomfish kan du kjøre flere språk på samme installasjon. Den håndterer da menyer, språklige versjoner av innlegg osv.

Robert

Mr. 66
Like enkelt å sette opp som en hvilkensomhelst annen plugin, såfremt temaet ditt ikke er så avansert.

Temaet mitt bruker holding kategorier for å vite hvor det skal plassere innlegg, (skrytemappe/vanlig innlegg) derfor måtte det litt ekstra koding til. Men det skal fungere bra med alle "normale" WP temaer right out of the box.

Etter at jeg har lagt inn alle språk jeg vil skrive på kommer det et flagg for hvert språk ved hvert innlegg der jeg kan skrive inn oversettelsen, altså forskjellige sider.

picxx

WF 09
Største problemet med denne plugin'en er vel evt. annonser.
De vil vel ikke kunne forandres, selv om man skriver selve innlegget på både nork og engelsk? (Mener da annonser som ligger i selve themet).

Robert

Mr. 66
Største problemet med denne plugin'en er vel evt. annonser.
De vil vel ikke kunne forandres, selv om man skriver selve innlegget på både nork og engelsk? (Mener da annonser som ligger i selve themet).

Om du kan litt basic php er det ikke noe problem

PHP:
if(ICL_LANGUAGE_CODE == 'en'){
  // vis annonse på engelsk
}else{
  // vis standard annonse
}

picxx

WF 09
Takk for den Robert :)
Er nok ikke noen ræser innen php, men den skal jeg nok klare.

Topp