Nå er jeg usikker på hvor mye verdi trafikk fra nettby egentlig har, men..
Jeg bruker ikke nettby lengre, så jeg registrerte ny bruker for rundt en måned siden, og la raskt ut en nyhet, hele artikkelen med link til bloggen min. Mange treff, tror det var bortimot 500 på en time eller så. Noen timer senere la jeg ut enda en nyhet, men denne gangen kun med link til bloggen min. Like mye trafikk igjen. Noen timer senere fikk jeg beskjed om at kontoen var sperret. Jeg sendte mail til Nettby, og fikk kontoen gjenåpnet.
Jeg har ikke lagt ut flere nyheter etter det her, men tenkte jeg skulle prøve igjen. Blir jeg sperret for andre gang, så gir jeg bare opp hele prosjektet, siden jeg ikke kan se for meg at trafikk fra Nettby vil gi faste lesere - men jeg vet ikke, derfor hadde det vært gøy å teste ut.
Har lest hele denne tråden, og har skjønt at man bør legge ut hele artikkelen (eller iallfall det meste av den), og IKKE spamme, men heller legge ut en nyhet i uken.
Er sjansen for at kontoen min blir sperret igjen, stor? Følger de ekstra godt med tidligere sperrede brukere? Skal prøve uansett, for Nettby kommer jeg aldri til å bruke som sosialt medium, til det er det altfor mange fjortiser der - men hadde vært interessant å se hva slags trafikk det skapte.