Sindre
Medlem
En virkelig LoA ekspert ville i dette tilfellet spørre seg selv "Hvordan kan jeg få nyhetene mine være liggende på Nettby?"
Jeg er ikke en LoA-ekspert. - Men jeg er sikker på at dette ordner seg etterhvert...
En virkelig LoA ekspert ville i dette tilfellet spørre seg selv "Hvordan kan jeg få nyhetene mine være liggende på Nettby?"
Nettby har sikkert redaktøransvar og da kan de nekte/slette artikler som de selv vil hvis de ønsker dette uten å måtte grunngi hvorfor.
Jeg synes du angriper problemet i feil ende. Se heller på hvordan du kan løse situasjonen fremfor hvorfor Nettby-moderatorene er så slemme og dumme og teite. (Ser for meg at dette er et råd du kunne gitt selv.)
En idiot som har vært etter meg på Kudos og diverse blogger den siste tiden (under navnet jerry100 og Pelle) (forøvrig samme dust som sto bak tidenes mest irriterende nettside "klaremeninger.com") har fått de veslevoksne byvaktene på Nettby til å slette nyheter som linker til Glabladet.
Det som irriterer meg er at de ikke bryr seg om å slette andre nyheter som linker til blogger med annonser. Og hva med alle nyhetene som linker til store sider som Side2, Dagbladet, VG, TV2, Start, YouTube osv. Alle disse nettstedene tjener indirekte på trafikken fra Nettby også.
Idioten som har klaget meg inn har snudd det om til at jeg kun legger ut nyheter på Nettby for å "utnytte" dem og å tjene penger - hvilket er ren og skjær bullshit.
Det er synd at ærlighet skal straffe seg på denne måten.
Hadde jeg kjørt en rettssak på dette hadde Nettby tapt så det ljomet etter. De måtte i så fall fjernet hele nyhetsgreien, noe som er ganske utenkelig...
@Robin: Ja, når jeg fant ut hvem han var sendte jeg ham en mail. Han har ikke svart. Ja, jeg vil nok prøve å ta kontakt med ledelsen i Nettby hvis ikke det skulle ordne seg etterhvert.
Akkuratt det samme skjer med mine nyheter. Nå har jeg blitt utestengt fra nettby også i en måned fordi jeg sa ifra i BYSTYRET gruppa på Nettby, men ser ikke ut som byvaktene liker at man tar diskusjon om at det hersker diktatur på Nettby, så jeg ble bannet for å si ifra om det.
men ser ikke ut som byvaktene liker at man tar diskusjon om at det hersker diktatur på Nettby, så jeg ble bannet for å si ifra om det.
Tor Gunnar/tgrofl88 på Nettby skrev:Kan ikke du bare holde kjeft din jævla idiot. Jeg har kun fulgt deg under ei uke, men har allerede funnet ut at du er så utrolig patetisk, bare jeg ser profilbildet ditt får jeg lyst å spy på deg. 28 år og så jævla fjortis og rævsleiker skal man lete lenge etter. Du er kanskje "populær" blant enkelte fjortisser og folk du ikke kjenner her på nettby, men sånne folk som deg har jeg driti så loddrett ut i virkligheten. Gjem dere mer bak en jævla pc skjerm og et patetisk nettby-nick eller ring meg så kan vi avtale tid og sted. send brev for tlfnummer.
Jeg synes du angriper problemet i feil ende. Se heller på hvordan du kan løse situasjonen fremfor hvorfor Nettby-moderatorene er så slemme og dumme og teite. (Ser for meg at dette er et råd du kunne gitt selv.)
men et aldri så lite korrupt diktatur vil jeg formode, for jeg regner med at administrasjonen på nettby ikke oppfordfrer sine "tillitsvalgte" til å gå ut med hvorfor brukere blir slettet og peronalia på de som klager, til andre, utenforstående, brukere?
Foruten TV2, så er det ingen av disse aktørene som legger ut nyheter selv. Det er en 3. part som finner innholdet av interesse og spre denne videre. Det er en stor forskjell på reklamere for eget nettsted og bli omtalt av andre.
At dette poenget faktisk må forklares er litt snedig i en tråd der de fleste vet meget godt hvor lukrativt det er med redaksjonell omtale.
Dersom du ikke er ute etter penger, men kun gjør dette av samfunnsnyttige årsaker, hvorfor legger du ikke hele artikkelen din på Nettby? Greit nok at redigeringsmulighetene er litt kjipt. Dine nyheter blir ikke slettet fordi dem er dårlig eller blåkopiert, men fordi du trekker brukere vekk fra nettby uten å gi noe tilbake til nettby i form av innhold PÅ akkurat nettby.
Du tar både feil på både person og kjønn.
Konspirasjonsteoretikerne lenge leve! (Dessverre?) kan jeg avkreft at det var lekkasjer i denne saken:
Et whois-søk på domenene til nevnte bruker på nettby avslører både navn og adresse. Og om dette ikke skulle være nok har han lagt ut prisliste for annonsering på samme nettsted her på forumet.
Når det gjelder utestengelsen av han fra Nettby ble tråden stengt av en vakt og han ble låst kort tid etter at det innlegget jeg siterte over ble postet.
Om jeg likevel har tatt feil beklager jeg selvfølgelig dette ovenfor den det gjelder og vil be om at påstanden min i såfall fjernes fra mitt innlegg.