Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk til leie

Polar

Medlem
Jeg driver 4 nettbutikker hvor dessverre en av dem har havnet litt i bakgrunnen. I 2013 må noe gjøres med dette. Jeg tenkte derfor å leie ut den butikken jeg jeg ikke har hatt tid til å satse på det siste året.

Leien vil være en prosentsats av omsetning avhengig av hvor stor omsetningen er. Ingen salg, ingen leie.

Leier kan "låne" varelageret av meg og betale etterhvert som varer selges. Nye varer må kjøpes inn av leier selv.

Butikken er i en prosess hvor den flyttes over til Mystore. Dette arbeidet må fullføres av leier. Jeg betaler kostnadene til Mystore. Leier har altså ingen kostnader hvis det ikke er noen salg, annet til evt. markedsføring. Denne prosessen har stått stille i ca. et halvt år og jeg forstår at tiden ikke strekker til. Gammel butikk fungerer greit, men det vil være en stor fordel å gå over til Mystore.

Omsetning pr. oktober i år er 59.278 kr. netto. Dekningsbidrag ligger på ca. 50%. Markedsføringen har ligget på ca. 300 kr. pr. måned.

Ta kontakt for mer info.
 

Polar

Medlem
Glemte å nevne at leier også vil få en opsjon på å kjøpe butikken i fremtiden hvis ønskelig.
 

sKrud

Meget sliten student
To ting.
1) om det er slik at du i dag har omsetning på butikken så tar jeg gjerne en gratis lunsj.
2) om du ikke har omsetning,hvorfor skal jeg gidde å dele salget med deg?

Vet ikke hvor gjennomtenkt dette er...(?)
 

Ole Avranden

utvandret
Hvis det skal være realisme i dette prosjektet bør det vel også være en payout etter leieperioden basert på oppnådd resultat. Hvis ikke jobber man så og si gratis med å bygge opp nettbutikken.
 

Polar

Medlem
-Det er som sagt en omsetning i butikken i dag, 59.278 kr. netto pr. oktober.

-Jeg ser den i forhold til at leier evt. bygger opp butikken igjen, og derfor må det være en payout, eller evt. at leier har en opsjon på å overta butikken til en avtalt pris.

Denne butikken har eksistert i noen år. Jeg er litt usikker på nøyaktig hvor lenge da jeg selv kjøpte den for noen år siden, men det kan jeg finne ut ved å gå gjennom gamle mailer. Butikken har en viss verdi i form av at den er en merkevare i sin nisje.
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Send gjerne litt informasjon på melding til meg. Kanskje jeg kjenner noen som kan være interessert i noe slikt. :)
 

Polar

Medlem
Da er det en stund siden jeg har vært inne her nå, og beklager litt seint svar. Butikken er nå leid ut og ting fungerer veldig bra.

Leier har gjort noen grep og omsetningen har økt bra. Har inntrykk av at også leier er fornøyd.
 

ellaro

Medlem
Da er det en stund siden jeg har vært inne her nå, og beklager litt seint svar. Butikken er nå leid ut og ting fungerer veldig bra.

Leier har gjort noen grep og omsetningen har økt bra. Har inntrykk av at også leier er fornøyd.

Kan du si noe om hvordan du har løst det praktisk? Jeg tenker på alt fra kontrakt til hvordan fortjeneste leier har, kjøper leier varer av deg? Eller har leier full kontroll og innsyn i din(e) leverandør(er) Vi har en nettbutikk som vi veldig snart vil leie ut og er interesert i input på hvordan vi best mulig løser dette slik at alle parter blir fornøyd :) Må gjerne ta det pr pm dersom du ikke ønsker å ta det public. Ser frem til å høre fra deg!
 
Topp