Oki, da regner jeg med det vil bli mystore. Det så bra ut.
Jeg kan trenge litt mer hjelp. La oss videre, av hensyn til enklere diskusjon og med hensyn til forretningshemmeligheter, si at jeg skal selge barnesykler. Barnesykler selges det mye av, og de veier ca. 2 kg og koster mellom 1000-4000 avhengig av merke. De fleste som blir solgt koster nærmere 1000. La oss også si at barnesykler er noe folk er villige til å kjøpe på nett, som med min varegruppe. De fleste som kjøper sykler i det billigste segmentet er overhodet ikke opptatt av merker - de vil kun ha en billig nybegynnersykkel. Nå tror jeg det begynner å likne det markedet jeg vil inn i.
Hva hvis jeg kan importere "barnesykler" fra østen, veldig billig. Kanskje bare 2 eller 3 forskjellige sykler. Antar at de vil koste under 100 å kjøpe der nede (jfr. ebay). Og også importere 10-20 forskjellige tilleggsting; slange, lappesaker, etc som er fristende eller helt nødvendig å kjøpe med. Småtingene koster under 10 kroner der nede. (jfr. ebay). Jeg antar å være klart billigst i Norge dersom jeg selger syklene for rundt 500-600 kroner, og småtingene for ca. 100-150 kroner per stykk.
*Jeg har gratis arbeidskraft
*Jeg har gratis lager (ikke stua, men en stor dobbelgarasje)
*Jeg har allerede et ENK, men er ikke momsregistrert på grunn av lav inntekt.
*Har noe kunnskaper om linkebygging/serp/seo. Har en relevant nettside, men den er på engelsk. (Sannsynligvis verdifull uansett pga høy trafikk/PR3 - ved f.eks trade lenker med webmastere som har både en engelsk og en norsk nettside/blogg om temaet). Jeg har venner som har vesentlig mer greie på temaet enn meg som kan bidra med artikkel til en eller flere blogger jeg kan opprette.
*Videre markedsføring kan bestå i annonser på Finn/nettsider/QXL.
Da håper jeg at jeg ender med:
-En lettdreven netthandel grunnet meget begrenset vareutvalg. Enkelt med store ordrevolum.
-Høy avanse
-Øverst på google på relevante søk: "billig barnesykkel", "rimelig barnesykkel".
-Lave kostnader
=Lønnsomhet
Kommentarer rundt forretningsideen?
Fallgruber?
Erfaring med shippingkostnader fra østen?
Selskapsform? Begynne med ENK, evt. gå over til NUF?
Takk på forhånd!