Uforstående Nettavisen
Nettavisen.no blir dratt frem som en versting av Forbrukerombudet. For å se hva de snakker om, kan du gjøre følgende eksperiment: Gå inn på Nettavisen.no og let på siden etter ordet "innstikk". Alle "artikler" som har dette ordet over seg, er annonser. De ser til forveksling ut som redaksjonelle artikler – det eneste som skiller dem er det lille stikkordet over overskriften, og en markering med at det er en annonse som blir synlig når du har klikket deg inn på innstikket.
– Hvor mange tror du får med seg dette stikkordet?
– Hva skal jeg svare på det? Hvor mange får med seg at det går reklamesending på TV? Jeg tror de fleste får det med seg, sier ansvarlig redaktør Gunnar Stavrum i Nettavisen til DinSide.
– Vi markerer konsekvent alle henvisninger på forsiden for det de er, for eksempel kommersielle tjenester og innstikk. Det er ryddig og klart, og vi har ikke fått noen klager på dette.