Når jeg tenker på det - Så er jo faktisk datamaskiner noe imponerende greier...

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Innimellom tenker jeg litt på dette med datamaskiner og internett, og jeg blir stadig mer fasinert over hvordan det hele faktisk funker. Nå for tiden mens jeg lærer meg PHP blir jeg enda mer sjokkert over hva som faktisk skjer når man surrer rundt inne på et nettsted som f.eks Webforumet.no.

Jeg er så utrolig sjokkert over hvor fort ting faktisk går. La meg nå ta noen eksempler som jeg faktisk syns er litt sånn morsomme.

1: Noen ganger hender det at jeg sender opp filer til et av mine webhoteller slik at jeg kan hente dem inn på andre datamaskiner i nærheten. I løpet av 10 sekunder har jeg da altså sendt opp filer til webhotellet og hentet dem på en annen datamaskin. Det skumle? Joda... - I løpet av disse 10 sekunder var tross alt filene mine en tur til Tyskland. På 10 sekunder kom det altså filer fra Bergen til Tyskland og tilbake til Bergen igjen. Hehe, kall meg gjerne rar, men jeg syns det er litt imponerende.

2: Jeg besøker Webforumet.no. Men hva skjer egentlig? Joda... Tidligere hadde jeg trodd at det var et simpelt forum hvor det var mennesker som pratet sammen. Nå derimot forstår jeg jo altså at serveren til Tonny (som eier Webforumet) kan kjøre gjennom titusenvis av linjer med kode på seriøst - under ett sekund. Det er jo fantastisk imponerende.

Hehe, er jeg i ferd med å bli gal her eller? Har ikke noen av dere andre blitt litt sjokkert over hvordan ting faktisk funker?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Åh, herre, mener du det altså. :eek: Hehehe, det verste er vel at du helt sikkert har rett i det du sier sKrud. Kanskje jeg skal komme meg ut og jobbe med det Heltsikker blir imponert over de gangene han får det til. :D

Well anyways, det forundrer meg ikke om denne teksten her faktisk blir sendt direkte fra Bergen til en server i USA nå når jeg klikker (Send svar) under. Jeg vet ikke helt hvor i verden WF holder til.

Helge

Profesjonell Googlesøker
Atle, du tenker for mye. Det var slik de ble imponert over før det, når de faktisk fikk det til. Nå er det så vanlig at det skal mer for å imponere folk rundt omkring:p

Du kan jo også tenke på dette:
For ca 7-8 år siden kom den FØRSTE fargeskjerm telefonen ut. Nå har vi telefoner som er like kraftige som små pcer, med innebygget GPS, kamera, internett og snart PROSJEKTORER. DET er imponerende det.
Hvor er vi om 7 nye år ? hehe

Knut

Medlem
Sitat fra en lærer jeg ikke hsker navnet på.
Det som er mest "imponerende" med utviklingen av teknologi, er at denne utviklingen en dag vil stoppe mennesket i å utvikle seg.

Alf

Medlem
Det er farlig å tenke for mye, men må innrømme at jeg tenker en del på universet. Noe en kan bli sprø av. Ellers bruker jeg resten av tiden til å tenke på damer.

Dataen får ikke stjele for mye av min tid, men det er en forunderlig verden der nesten alt dobler med 2 års intervaller.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg blir faktisk ikke imponert over utviklingen av mobiltelefoner jeg. Jeg syns utviklinga går altfor sakte på den biten. Ta f.eks Nokia N97 som har en innebygget harddisk på 32GB. Det syns jeg er lite for å være i en mobiltelefon av den størrelsen. Jeg tror hovedårsaken til at jeg ikke er så veldig imponert over utviklingen på mobiltelefoner må være fordi størrelsen fremdeles er like stor som mobiltelefonene var for sikkert 10år siden - om ikke enda større.

@Knut - Var dette en lærer i historie som var helt i hundre etter oppfinnere fra 1800-tallet? Slike utsagn kan jeg kun huske at har kommet fra slike genier som f.eks fikk lys i pæra.

Hehe, det med universet er en greie med uendelige ting å tenke på ja. Husker jeg tenkte en del på det der ute i ungdommen. (Nå som jeg er 22år er jeg altfor gammel til å tenke på slikt.)

Topp