Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Når en skal ha noe laget

Bjørnar

Gründer
selv om Kenneth har et poeng, er jeg sterkt uenig i stenge for enkelte type innlegg på et forum som er for alle typer ferdighetsnivå.
 

Bjørnar

Gründer
eller - dersom man ikke kan gjøre jobben for beløpet, heller gi beng i å kommentere? tenker da at oppdragsgiver heller får komme med ny pris, dersom ingen er interesserte?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Forslag: Alle innlegg i jobbkategorien merkes med ca beløp

F.eks: kode blablabla [1000,-]
Kode dittdatt [20-30 000,-]
Kode duttditt [Pris på PM]

etc etc etc


Enkelt og greit, dere må enten bestemme dere for om dere vil ha kun "eliten" eller om dere vil ha nye folk som vil lære seg forskjelligt også. Blir dumt å si at det er useriøst.

Skal ikke lenger tilbake i tiden en 2-3 år så gjorde folk slike jobber gratis (ønskekategori på webforumet etc). Da var en link og et sammarbeid godt nok i visse situasjoner.

Det er fortsatt nyutlærte,folk som lærer seg å kode/designe, og nyetablerte firma som gjerne gjør en billig jobb for å skaffe seg en solid portefølje.

Jeg selv f.eks har solgt design (inklusiv webhosting) til enkelte kunder den siste tiden for 5000,- (ja, ink mva) for å bygge opp porteføljen min.
 

Tonny Kluften

Administrator
Har tidligere fått tilbakemeldinger om at folk ikke ønsker miste retten til å kommentere i enhver tråd her, dette fordi WF er et diskusjonsforum. Dette gjelder også retten til å kommentere i andres annonsetråder. Jeg er ikke enig i dette, men har gått med på det fordi WF`s medlemmer skal bestemme hvordan WF skal drives, ikke bare jeg. Og det er helt ok. Jeg mener at ved å la folk slakte annonsetråder så viser WF at de ikke respekterer den enkelte trådstarter. Det beste å gjøre når man ser et dårlig tilbud er å la det dø hen og gå i glemmeboka, og det gjør det også.

I prinsippet må det være lov til å utlyse en jobb som er dårlig betalt. Vi lever i et fritt samfunn og hvis noen tar den jobben, javel, verst for dem.

Et annet element i saken er at det forgår mye handel bak kulissene. Mange medlemmer og ikke-medlemmer her på WF handler med hverandre pga WF. Det gjelder både små og store oppdrag, både dårlig betalte og godt betalte oppdrag. Det vi ser i trådene her er bare en brøkdel av det som skjer når det gjelder interaksjon mellom WF-medlemmer.

Men slik jeg forstår Kenneth snakker han om å heve standarden her og det er alltid en bra ting. Det er fint at han nevner det. Se bare på Digital Point som han nevner, det har vandret heden pga lav standard på postene. Så hvordan gjøre plass til lavbudsjettjobbene og i tillegg få høybudsjettjobbene hit?
 
Sist redigert:

Helge

Profesjonell Googlesøker
lage en egen kategori som heter "Ønsker - Script etc"...

der prisnivået går fra alt til GRATIS til noen tusenlapper.

Ellers så ser jeg ingenting negativt med å blande de to.... Har du sett 99designs.com? der har du alt fra 200 dollar til langt over 1000 dollar etc.

Ellers så kan innlegg skrevet i jobbkategorien bli stilt til at ingen får svare på postene? slik at trådstarter starter et innlegg, og resten må tas på PM.

Føler det blir useriøst og respektløst når folk skal klage på og komme med idiotiske kommentarer til en som vil ha noe gjort for en tusenlapp f.eks.

Vi har alle startet en plass. Jeg har til og med laget design til folk for 500,- (gode gamledager), og brukte KUN gratisscript etc før. Det er først det siste året der jeg faktisk har begynnt å betale en del for det jeg vil ha. Og det er igjen grunn av gratis/billigarbeid jeg har fått fra folk, de som har gjort en bra jobb der blir "faste" leverandører hos meg.

Edit: ja Tonny, at prisen nevnes i tittel kan være en løsning (i tillegg til det jeg har skriblet ned i dette innlegget)
 

Zolic

Medlem
Forslag: Alle innlegg i jobbkategorien merkes med ca beløp

F.eks: kode blablabla [1000,-]
Kode dittdatt [20-30 000,-]
Kode duttditt [Pris på PM]

Det er jo egentlig ikke så veldig viktig, om det står i topicen eller i teksten.
Hva som kanskje kunne hjulpet er å sette ønsket kvalitet på jobben i topicen. Og da burde pris gjenspeile dette...

[Profesjonelt]
[<noe i mellom>]
[amatørbasis]

Greit det vil være grå soner her, men da kan en ha et håp om å slippe 1000kr for 40timers arbeid, når den er merket med profesjonelt...

Nå mener jeg strengt tatt at enkelte applikasjoner som skal bli brukt public, ikke burde bli utviklet under "amatørbasis" men det får da være opp til den enkelte å ta den risikoen isåfall...
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg er enig med Kenneth. Man utvanner forumets troverdighet ved å "tillate" tulleannonser av den typen denne tråden handler om - hvor en kis skal ha gjort noe for 1000 spenn. Men det er forsåvidt ikke så galt at de kommer trekkende med disse "skal ha facebook, betaler 250 kr hvis jeg blir fornøyd.." greiene sine.

Det jeg imidlertid misliker sterkt er at man på et diskusjonsforum ikke får si sin mening om slike ting før det brytes inn med at "jaja. nok nå, send pm hvis du er interessert i jobben, hvis ikke kan du klappe igjen.."

Etter min oppfatning har diskusjonsforum sterke og svake sider. Den sterke siden er at man kan kommunisere i plenum - den svake er at kommunikasjonen ikke kan styres. Hvis man ikke ønsker kommunikasjon begge veier i forbindelse med jobbtråder, så mener jeg, som jeg også mente i en annen tråd om dette emnet, at man burde opprette en rubrikkseksjon på WF. Altså en finn-no-variant der ingen diskusjon tillates.

Man bør gjøre enten det ene, altså å tillate at vi kanskje driter ut trådstartere som er på bærtur, eller å fjerne enhver diskusjon gjennom å opprette en rubrikkseksjon. Selv forbeholder jeg meg retten til å stille spørsmålstegn ved jobbtråder som helt åpenbart kan/vil medføre problemer for urutinerte folk som kanskje takker ja til å lage facebook for 300 kr.
 

Tonny Kluften

Administrator
Det jeg imidlertid misliker sterkt er at man på et diskusjonsforum ikke får si sin mening om slike ting før det brytes inn med at "jaja. nok nå, send pm hvis du er interessert i jobben, hvis ikke kan du klappe igjen.."

Ja, jeg har gjort det et par ganger fordi ting utarter seg pga. folks ego. Dvs, folk tror de må si ting ti ganger for at alle skal forstå hva man mener. Hvis bare folk kunne ha godtatt gode råd fra f.eks. deg uten å begynne å diskutere hadde alt vært greit, men det er noen som syns at gode råd er kritikk. Og andre liker ikke spydigheter samme hvor velmenende de er.

Etter min oppfatning har diskusjonsforum sterke og svake sider. Den sterke siden er at man kan kommunisere i plenum - den svake er at kommunikasjonen ikke kan styres.

Det er derfor det blir litt problematisk, fordi jeg ønsker ikke at mods og adm skal styre diskusjonene selv om jeg selv egentlig foretrekker at det ikke diskuteres i annonsetråder.

Hvis man ikke ønsker kommunikasjon begge veier i forbindelse med jobbtråder, så mener jeg, som jeg også mente i en annen tråd om dette emnet, at man burde opprette en rubrikkseksjon på WF. Altså en finn-no-variant der ingen diskusjon tillates.

Jepp, håper jeg får tid til å sette opp det snart. Da blir det en betalingsløsning, det blir billig, nærmest symbolsk, men en liten terskel bør det være hvis det skal høyne kvaliteten.

Man bør gjøre enten det ene, altså å tillate at vi kanskje driter ut trådstartere som er på bærtur, eller å fjerne enhver diskusjon gjennom å opprette en rubrikkseksjon. Selv forbeholder jeg meg retten til å stille spørsmålstegn ved jobbtråder som helt åpenbart kan/vil medføre problemer for urutinerte folk som kanskje takker ja til å lage facebook for 300 kr.

Og den retten har som sagt alle. Og alle har også retten til å advare osv. uten å drite ut noen eller være spydig.
 
Huff, det var da for all del på ingen måte meningen å lage stor debatt ut av mitt svært sjeldne jobbutlysningsinnlegg. Jeg har fått en mann på jobben jeg utlyste, og er fornøyd.

Jeg tar til meg kritikk og jeg tar på ingen måte tips som kritikk, MEN; store, store mengder av det som kommer ut av enkelte her på forumet, er ikke skrevet på en konstruktiv måte, heller tvært i mot. Mange av de på forumet her, har jeg merket at alltid ønsker å peppre, nedverdige og slakte mest mulig, dersom det kommer et innlegg de ikke helt ser realiteten i, fordi de kun har SITT EGET perspektiv på ting - desverre!

Konstruktivitetsfaktoren på de FLESTE innleggene her inne er svært lav. Det er alt for mange egoer her, noe som gjør at den enkelte mann i gata føler seg totalt idiot når en stiller et spørsmål som kanskje ikke lever helt opp til egoenes ønsker og krav.

- Det fører til, at den enkelte mann i gata ikke lenger tørr poste innlegg å stille spørsmål her, i rykt for å bli peppret av egoer som synes at spørsmålet eller generelt budskapet var helt totalt på jordet - og det får man høre - ikke skriv noe feil - ikke være uviten - det straffer seg.

Det er mange, mange flinke sjeler her inne. Problemet ser ut til å være at de vet det litt for godt selv, noe som resulterer til et enormt ego mot de som ikke er like flinke. Det som skjer, er at de automatisk er negativt ladet, pga at de ikke likte budskapet.

Så, min konklusjon er herved at det er ikke bare "lavkvalitetsinnlegg" som er problemet her, men et spørsmål om hva slags målgruppe som skal få ha rett til å debattere.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Så, min konklusjon er herved at det er ikke bare "lavkvalitetsinnlegg" som er problemet her, men et spørsmål om hva slags målgruppe som skal få ha rett til å debattere.

Ja, jeg er enig med deg. Det er vanskelig å bygge noe for alle. Det er nesten umulig faktisk. Så man velger primære målgrupper. Opprinnelig var WF et forum for bissnissfolk som hadde sine inntekter fra webben. I dag har man et meget stort nedslagsfelt, kanskje det største i Norge innen gruppen "udannede bissnissfolk". Siden man tiltrekker seg så mange med ulike sett forventninger og tankesett, så blir det jo selvsagt konflikter.

Løsningen er rett og slett å dyrke målgruppen man ønsker å nå. Hvis WF skal være først og fremst for eliten, så bør man kommunisere dette. Er det mer lekegrind for nordmenn som ikke er gamle nok for digitalforums, så bør man kommunisere det.

Men etter min mening bør man altså gjøre et aldri så lite valg. Velg målgruppe og tilrettelegg for denne målgruppen.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg synes faktisk ting er greie slik de er i dag.
Om noen ønsker å lage en "facebook" for 1000 kroner kan de da for all del gjøre det,
likevel vil kjøper fort merke at "man får hva man betaler for".

Ang. diskusjoner i utlysninger er det vel greit det?
Om utlysningen er av en slik art at man ikke tåler at det blir stilt spørsmål er kanskje ikke ett forum (webforumet er vel ett forum?) rette plassen for en slik utlysning?
 

Zolic

Medlem
Huff, det var da for all del på ingen måte meningen å lage stor debatt ut av mitt svært sjeldne jobbutlysningsinnlegg.

Dette er ikke direkte rettet mot din post, selv om jeg benyttet deler av innholdet i den som et eksempel... Jeg startet denne tråden for å belyse hva jeg ser på som et problem.

At folk har en tendens til å tro at kvalitet er "gratis"
 
Topp