Nå er det like før....

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja... Det er like før jeg drar meg til helvete inn på flyplassen og reiser til USA. I USA skal jeg finne disse menneskene bak Paypal, og personlig ***** dem engang for alle.

Her er saken:
Jeg overførte i forige uke penger til Paypal. Dama i banken klarte jo selvfølgelig to ganger på rad og glemme denne koden som skal stå i "melding til mottaker" feltet på overførsel.
Hvordan hun klarte det to ganger på samme dritten skjønner jeg ikke.

Saken er nå den, at jeg må ta kontakt med Paypal for å ordne opp i dette. Jeg har allerede sendt dem en mail, men den ser det ikke ut til at jeg får noe svar på.
Derfor tok jeg den praktfulle telefonen til meg og slo nr dems.
Først og fremst klarer ikke den helvetes telefon-svareren der å finne telefonnr jeg trykker inn i databasen. Hvorfor ikke? - Aner ikke..

Når jeg kommer forbi uten å taste telefon-nr, tar de endelig telefonen.
Og hva er det første de spør etter? TELEFONNR MITT...
Jeg gir dem telefonnr, og første bekjed jeg får er: Kan det være "dette nr er ikke registrert hos oss.." - Joda.. Det kan det være.
Hvorfor i all verden står nr jeg da oppgav som "primary number" i min profil på Paypal? Når det tydeligvis ikke gjør det ifølge dem?

Hva er problemet til amerikanerne? Fy flate, den flybilletten til USA roper høyt nå. Dette er mennesker jeg lett kunne sittet inne for.

(Beklager om noen syns jeg overdriver i denne e-posten, men det er da en grunn til at jeg bruker Paypal. Dette er tross alt at ting skal betales i tide.. Noe som ikke skjer denne gangen pga disse fjottene her.)

Så hva sier dere? Ikke vil dem hjelpe meg over telefon, og ikke svarer dem på mail? Hva pokker skal jeg da gjøre?

Ny overføring er imidlertid sendt, og kommer ikke den frem... Da kommer jeg på førstesiden i statene :p

Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Joda.. Kredittkort skulle jeg gjerne ha brukt, og syns det er en god ting.
Problemet er bare her at jeg har mistet / rotet vekk både kort og kodebrikke for nettbank. Venter på nytt.... (Og som ting skulle ta tid..... )
Hele den dritten her er tross alt den gamle dama i banken sin skyld... Har ikke banken noe ansvar for dette i det hele tatt? Det er tross alt dem som har glemt å fylle inn den informasjonen de har fått bekjed om å fylle inn..
Først glemte hun og fylle inn i dette "melding til mottaker" feltet.. Da gav jeg bekjed, og hun skulle fikse det. Gjorde hun det da? Hun har tydeligvis klart å glemme det enda en gang... :s Har da banken noe ansvar?

Sist redigert:

clinton4

Medlem
Jeg ville jo ha bedt banken min om å refundere pengene, så får de ordne opp med paypal. Det er jo tross alt dama i skranka som har gjort en feil, ikke du.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg ville jo ha bedt banken min om å refundere pengene, så får de ordne opp med paypal. Det er jo tross alt dama i skranka som har gjort en feil, ikke du.

Så sant så sant. Det som er utrolig er at hun faktisk klarte samme feil 2 ganger på 1 minutt... :s
Som jeg fikk høre i en annen tråd.. "På tide å bytte bank Atle?" Beste jeg har fått høre. Balltreet er vel ikke den beste løsningen i dette tilfellet :p

picxx

WF 09
Først og fremst...om du skal banke kundeservisen til paypal må du nok dra en helt annen plass enn til USA.. :D

Når du skal overføre penger til paypal og ikke vil bruke kredittkort gjør du som man gjør andre plasser på nett. Du skriver inn en post her på webforumet(eller et annet norsk wm forum) og spør om noen kan overføre X antall $ til din paypalkonto mot at du overfører til deres bank.
Du får svar, klimprer over beløpet til mottagers kto.nr. og han overfører det nevnte beløp fra sin pp konto til din.

Og en gang til......på tide å bytte bank? :D

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hyggelig hyggelig med svar :)
Når du skal overføre penger til paypal og ikke vil bruke kredittkort gjør du som man gjør andre plasser på nett. Du skriver inn en post her på webforumet(eller et annet norsk wm forum) og spør om noen kan overføre X antall $ til din paypalkonto mot at du overfører til deres bank.
Du får svar, klimprer over beløpet til mottagers kto.nr. og han overfører det nevnte beløp fra sin pp konto til din.

Det var da ett forbanna bra tips :p Skal huske det til neste gang.
Da jeg ringte til Paypal var hvertfall retningsnr til usa....

Gomlers

Member
sepplaatle, Skulle du overføre fra norsk bank til utenlandsk paypal?

Da går det så vidt jeg vet, ikke an å føre fra konto - konto direkte. Stort sett er vi vant
med at kunder må fylle ut og skrive på "Overføring til utlandet" - et skjema?

Eller har jeg misforstått?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
sepplaatle, Skulle du overføre fra norsk bank til utenlandsk paypal?

Da går det så vidt jeg vet, ikke an å føre fra konto - konto direkte. Stort sett er vi vant
med at kunder må fylle ut og skrive på "Overføring til utlandet" - et skjema?

Eller har jeg misforstått?

Neida. Dette er ikke overføring til utland. Det er en helt vanlig overføring til en annnen Norsk konto som tilhører Paypal. Det som derimot irriterer meg nå, er at Paypal ikke gidder å svare meg på mail lenger. Har sendt 2stk. uten at dem gidder å svare.
Over telefon vil dem ikke hjelpe meg.. fordi dem sier at telefonnr ikke står registrert hos dem. (Noe jeg for all dem ser at det gjør på profilen min hos dem)

Gomlers

Member
Er du sikker på at det paypal.com du er i kontakt med, at det ikke er peypæl.us eller noe sånt? :D

Paypal virker da til å være mye mer profesjonelle enn som hva du forklarer her.. men når det er sagt, er det jo ikke til å legge skjul på at amerikanere kommuniserer best med amerikanere...

Jeg håper du får løst det, og slipper å punge ut med 2400,- for å reise en tur til statene. (Eller hva det nå koster om dagen)

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Litt lite respons fra meg... Har slitt litt fortiden, og ikke hatt tid til wf :(

Er du sikker på at det paypal.com du er i kontakt med, at det ikke er peypæl.us eller noe sånt?

Paypal virker da til å være mye mer profesjonelle enn som hva du forklarer her.. men når det er sagt, er det jo ikke til å legge skjul på at amerikanere kommuniserer best med amerikanere...

Jeg håper du får løst det, og slipper å punge ut med 2400,- for å reise en tur til statene. (Eller hva det nå koster om dagen)

Joda, er ganske sikker på det er Paypal som holder til på Paypal.com :)
Jeg fikk ordna dette for 2 dager siden, etter å ha sendt dem 6 epost uten svar :)

Deretter skulle jeg reigistrere mitt flotte nye visa-kort fra banken.. Joda.. Forsåvidt greit nok. En kjapp og grei epost jeg plutselig fikk. Kjapt oversatt var vel at kortet jeg forsøkte å registrere var meldt stjålet... :D - Så gøy da... Men hva pokker skal jeg nå gjøre?

PayPal requires a copy of certain documents for verification purposes to return your account to regular standing.

Please submit each of the following documents:

- Utility Bill
Ok.. Jeg har allerede sendt dem 2 eposter, og forklart at vi ikke har noe forbanna Utility Bill i Norge.. Vi bruker det rett og slett ikke har jeg skrevet.

Add Credit or Debit Card
Er det ikke det jeg har forsøkt da den forbanna kontoen ble "limited" da?
Det er vel kanskje mange som sitter på mange kreditt-kort, men selv har jeg da for pokker bare ett, slik at ikke jeg plutselig engang på fylla våkner med 5000 i minus på mer enn ett kredittkort.

Jeg har sendt dem 1 epost for 2 dager siden straks dette skjedde, og sendte dem en epost i går. Fremdeles ikke noe svar.....
Lurer på hvor mange jeg må sende. Forige måtte jeg sende 6.. Det blir vel sikkert 24 nå da siden det er jul og hele greia i tillegg..

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg er ikke helt sikker... Men vet at Utiltybill er en forum for Gassregning, og at vi ikke bruker dem i Norge.
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre... De svarer meg ikke på epost...

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg skal være litt frekk her og dra opp en eldgammel tråd...
Jeg har altså enda ikke fått åpna opp igjen Paypal-kontoen min, men tro meg.. Det har blitt sendt opp imot 50 eposter til dem om hva jeg skal sende istedenfor en Utility-bill.

1 gang har jeg fått svar, (etter ca 20 eposter).. Jeg skrev at vi ikke bruker noen form for gass (altså utilitybill) og derfor spurte jeg hva jeg kan sende istedenfor.
Da skriver dem at jeg kan sende en hvilken som helst Utilitybill... :s

Hva faen.. Jeg har jo sagt vi ikke har noe sånt...

Menmen..
Nå spør jeg altså dere.. Kan dere fortelle meg hva i alle dager jeg kan sende istedenfor denne utilitybillen, og dette faktisk får åpna min konto igjen gir jeg en liten belønning på 50$ - Betalt over Paypal :D

Topp