Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mittoppdrag

spelley

Medlem
Ble oppringt av en selger fra mittoppdrag, fikk gjerne noe som kan omtales som et godt tilbud for en 6 mnd periode, det jeg dog reagerte på var fremgangsmåten deres:
Hei, ser at du ligger inne som gratisabonnement og har fått gode tilbakemeldinger?
Hvis du ikke begynner å betale for deg så slettes profilen din... (sa det i mye finere språk: gratisabonnement er ment for at du skal få et innblikk i tjenesten, er ikke meningen at du kun skal være registrert som gratis hele tiden, og du kan regne med å miste den dersom du ikke oppgraderer)

Hva mener dere om praksisen? Virker som de er desperat etter å tjene penger.


Andre som har fått en slik "trussel" slengt i ansiktet? Noen erfaringer med mittoppdrag?
 
Sist redigert:

spelley

Medlem
Spurte om jeg kunne få tilbudet sendt per mail, svaret var: i utgangspunktet ikke, men han skulle høre med sjefen. Sjefen sa "overraskende nok: nei" Mitt svar til det ble da: dersom jeg ikke får det per mail er det helt uaktuelt for meg å inngå avtale. Endte opp med å få en mail med tilbudet.

Etter å ha lest det som står i denne tråden, lest noen av disse innleggene: disse

er det helt klart uaktuelt for meg å inngå noen som helst avtale. Er spent på om jeg blir slettet fra oppføringen deres, slik de truet med per telefon. Det hadde dog sikkert vært like greit, siden jeg kan risikere dårlige omtaler jeg ikke kan fjerne med mindre jeg har betalende abonnement...'

Jeg sa forøvrig til vedkommende at jeg har fått bedre tilbud fra andre anbudstjenester, men i følge denne kundebehandleren var MittOppdrag LANGT bedre enn de andre når det gjelder webdesign/logo/programmering/seo...
 
Sist redigert:

spelley

Medlem
Det er så lenge siden at jeg ikke husker. Tror de hadde firmaet og kontaktinfo i begynnelsen av, så la jeg til beskrivelse og nettside selv.
 

spelley

Medlem
Kan godt tenkes de kopierer fra brreg ja og sender ut massemail om tjenesten. På den måten får de sikkert noen folk på kroken.

De har jo en "fantastisk" businessmodell. Satser på at det er noen idioter som skriver mye dårlig om et firma, firmaet kontakter mittoppdrag og får opplyst om at eneste muligheten for å få fjernet disse usaklige, tåpelige og åpenbart fake anmeldelsene er å bli betalende abonnement.

Dette kan umulig være lovlig?
 

Steve Cash

Medlem
KDe har jo en "fantastisk" businessmodell. Satser på at det er noen idioter som skriver mye dårlig om et firma, firmaet kontakter mittoppdrag og får opplyst om at eneste muligheten for å få fjernet disse usaklige, tåpelige og åpenbart fake anmeldelsene er å bli betalende abonnement.

Dette kan umulig være lovlig?

Vet ikke, jeg er ikke jurist, men hvis forutsetingen for å få slettet negativ omtale er at en betaler for det, så må det i vanlig dagligtale være ren utpressing.

Litt rar sammenligning: Lokalavisa skriver negativt om mitt firma, men hvis jeg tegner et abonnement eller kjøper annonser så lover de å slutte med det. Er det mulig å tenke seg en slik avis og en slik redaktør? Det tviler jeg på.
 

spelley

Medlem
Er det noen som vet med sikkerhet at man faktisk kan slette omtaler om man betaler?


"Hei!
Som du kanskje vet har det en stund vært mulig å skrive omtaler av bedrifter på MittOppdrag. De fleste er positive, men enkelte har vært negative.
Vårt mål har jo alltid vært å øke inntjeningen til betalende kunder så mye som mulig. Å publisere negative omtaler er jo ikke forenlig med dette målet, så derfor har vi nå besluttet å skjule omtaler med terningkast mindre enn 4.
Dette gjelder kun betalende kunder. Omtaler av bedrifter uten et abonnement vil fortsatt publiseres usensurert.
Send oss gjerne forslag til hvordan vi på andre måter kan øke inntjeningen din!
For endre/se på oppføringen din, klikk her

MittOppdrag.no er et samarbeid mellom Nettavisen og A-Pressen.
© 2010 MittOppdrag.no
"

Dette sier egentlig alt om hvor pill råttent Mittoppdrag er.

Se også forøvrig: Misfornøyde kunder blir sensurert - bt.no
 
Sist redigert:

Steve Cash

Medlem
Can you believe that?????
Stiller virkelig en stor aktør som A-pressen (som vel heter Amedia nå) seg bak dette? Det står forresten 2010 i sitatet ditt, er du sikker på at denne politikken fortsatt gjelder?
 

spelley

Medlem
Can you believe that?????
Stiller virkelig en stor aktør som A-pressen (som vel heter Amedia nå) seg bak dette? Det står forresten 2010 i sitatet ditt, er du sikker på at denne politikken fortsatt gjelder?

Ser også at det sitatet var rimelig gammelt, beklager det. her er noe nyere: Misfornøyde kunder blir sensurert - bt.no

Her er noe greier fra 2012 : Styr unna Mittoppdrag.no | news

Her er også noen greier for spesielt interesserte: mittoppdrag | Mitt Oppdrag

Finner ikke noe informasjon om hvorvidt de har avviklet dette. Har ikke funnet noe som tilsier det. Noen betalende abonnement som kan bekrefte/avkrefte?
 
Sist redigert:
Topp